De Nederlandse consument doet steeds meer aankopen online. Van elke uitgegeven euro in de detailhandel is twintig cent online besteed, becijferde de Thuiswinkel Markt Monitor. De webshops hebben nu een aandeel van 13% van de totale retail-aankopen. De totale online consumentenbestedingen stegen in het tweede kwartaal met 11% naar 7,1 miljard euro. Tellen we de resultaten van het eerste kwartaal mee, dan komen we voor de eerste zes maanden van 2021 op een groei van bijna 20%. En het blijkt dat steeds meer mensen overstag gaan: in die periode kwamen er 1,2 miljoen nieuwe digitale shoppers bij. Bijna 60% van de kopers deed ten minste één aankoop via de smartphone. Voor het eerst is dat aandeel nu hoger dan bestellen via de computer, laptop of tablet.
Laatste nieuws
-
Rioja is tevreden | 17 mei 2022
-
Top sommeliers strijden om felbegeerde titel | 16 mei 2022
-
Volume Griekenland beter dan voorspeld | 13 mei 2022
-
Monstertocht langs alle Schotse stokerijen | 12 mei 2022
-
Liefde Spaanse bubbel neemt toe | 11 mei 2022
-
Akkoord over cao Gall & Gall | 10 mei 2022
-
Eurovisie-bubbel | 09 mei 2022