De Nederlandse consument doet steeds meer aankopen online. Van elke uitgegeven euro in de detailhandel is twintig cent online besteed, becijferde de Thuiswinkel Markt Monitor. De webshops hebben nu een aandeel van 13% van de totale retail-aankopen. De totale online consumentenbestedingen stegen in het tweede kwartaal met 11% naar 7,1 miljard euro. Tellen we de resultaten van het eerste kwartaal mee, dan komen we voor de eerste zes maanden van 2021 op een groei van bijna 20%. En het blijkt dat steeds meer mensen overstag gaan: in die periode kwamen er 1,2 miljoen nieuwe digitale shoppers bij. Bijna 60% van de kopers deed ten minste één aankoop via de smartphone. Voor het eerst is dat aandeel nu hoger dan bestellen via de computer, laptop of tablet.
Laatste nieuws
-
Bier in Londen aan de prijs | 25 sep 2023
-
Heineken in de Mix | 22 sep 2023
-
Eerste reactie van CBL op miljoenennota | 21 sep 2023
-
Prijs van dranken en sigaretten opnieuw in de lift | 20 sep 2023
-
Oogstnieuws Italië | 15 sep 2023
-
Drank maakt meer kapot dan je lief is | 14 sep 2023
-
Wijnstroom van twee miljoen liter overspoelt Portugese stad | 13 sep 2023