De Nederlandse consument doet steeds meer aankopen online. Van elke uitgegeven euro in de detailhandel is twintig cent online besteed, becijferde de Thuiswinkel Markt Monitor. De webshops hebben nu een aandeel van 13% van de totale retail-aankopen. De totale online consumentenbestedingen stegen in het tweede kwartaal met 11% naar 7,1 miljard euro. Tellen we de resultaten van het eerste kwartaal mee, dan komen we voor de eerste zes maanden van 2021 op een groei van bijna 20%. En het blijkt dat steeds meer mensen overstag gaan: in die periode kwamen er 1,2 miljoen nieuwe digitale shoppers bij. Bijna 60% van de kopers deed ten minste één aankoop via de smartphone. Voor het eerst is dat aandeel nu hoger dan bestellen via de computer, laptop of tablet.
Laatste nieuws
-
Chileense wijnexport gedaald | 03 feb 2023
-
Grote zorgen bij Franse wijnindustrie over glastekort | 02 feb 2023
-
Leeg vaatje voor de directie | 01 feb 2023
-
Geurtsen blijft Hofleverancier | 31 jan 2023
-
Whiskeytoerisme nog niet op oude niveau | 30 jan 2023
-
Minder wijn voor Spanje | 27 jan 2023
-
Nederlander drinkt zijn biertje weer net zo lief in de kroeg | 26 jan 2023