GROOT-BRITTANNIË – Prijs gewonnen? Dan zal het wel een goede wijn zijn! Hoeveel klanten zal dit door het hoofd schieten, als zij het schap afspeuren en een gestickerde ‘medaille’ op een fles ontdekken? Volgens de prestigieuze International Wine Challenge maken deze bronzen, zilveren en gouden stickers veel verschil. Uit eigen onderzoek zou blijken dat het de verkoopcijfers met een kwart kan verhogen. De organisatie deed vier weken vergelijkend onderzoek in twee Britse winkelketens. Daaruit bleek dat klanten een sterke voorkeur hadden voor de prijswinnende wijnen. Bij een van de supermarkten steeg de verkoop van de gouden medaillewinnaars met 200%. In totaal kwamen de onderzoekers op een verkoopstijging van bijna 25% voor de wijnen die een gouden, bronzen of zilveren sticker hadden. De verklaring is volgens de IWC simpel: de stickers vallen op en dat helpt de klant om snel een keuze te maken.
Laatste nieuws
-
Uncle Nearest overweegt verkoop van Cognac-bezittingen | 14 okt 2025
-
Een slokje op doktersadvies | 13 okt 2025
-
Van grand cru tot grandioze zwendel | 10 okt 2025
-
Kylie Minogue verrast met nieuwe rosé door wijnblunder | 08 okt 2025
-
Veiling vol topwhisky’s zet kansarme jongeren in hun kracht | 07 okt 2025
-
Druivendieven slaan toe in Duitse wijngaard | 06 okt 2025
-
Amerikaanse shutdown legt spirits-sector lam | 06 okt 2025