In 2025 draaide het online zoekgedrag vooral om vernieuwde klassiekers en onverwachte smaakcombinaties. De Broken Plane, een frisse variant op de Paper Plane met gin, vlierbloesemlikeur, Amaro Nonino en citroen, werd de meest gezochte cocktail. Ook vertrouwde favorieten zoals sangria en de Franse Martini bleven opvallend populair. Bij de alcoholvrije dranken voerde de felgekleurde Monocane de lijst aan, gevolgd door een groeiende interesse in postpartum mocktails. Die laatste bevatten vaak kokoswater, vruchtensappen of bottenbouillon, en spelen in op de behoefte aan voedzame, alcoholvrije creaties voor kersverse ouders. In de keuken zochten consumenten vooral naar manieren om eenvoudige gerechten een luxe upgrade te geven. Kaviaarkipnuggets, populair geworden in New York, groeiden uit tot een wereldwijde hype. Daarnaast veroverde hete honing de keuken, met toepassingen op pizza’s, groenten en kaasplanken. Ook rijk comfortfood zoals Marry Me Chicken en witte kipchili stond hoog op de lijst, beide bekende gerechten met een verrassende twist.
Laatste nieuws
-
Kaviaarkipnuggets en mocktails domineren de zoektrends van 2025 | 11 dec 2025
-
Santa Rita verovert eerste plaats in wereldranglijst | 10 dec 2025
-
TWE onder druk door forse afwaardering in de VS | 09 dec 2025
-
Heineken draagt brouwerij Bukavu over voor 1 euro | 08 dec 2025
-
Grenache krijgt eindelijk podium | 05 dec 2025
-
Deutz zet een duidelijke stap | 04 dec 2025
-
Onverwachts overlijden Paul Robert Blom | 03 dec 2025
