AMERIKA – Even was ze weer in beeld, afgelopen zaterdag. Jane Walker, de vrouwelijke equivalent van de vermaarde Johnnie. Reden: de Women’s March in Washington, een protestactie tegen president Trump die in 2017 voor het eerst werd gehouden. Als een olievlek verspreidde het initiatief zich over de rest van het land en zelfs daarbuiten. Zaterdag vond de derde editie van de Women’s March plaats. Johnnie-Walker fabrikant Diageo stelde posters ter beschikking die de deelnemers aan de mars konden gebruiken. Heel klein, in een hoekje onderin, prijkte de beeldtenis van Jane. Het bedrijf wekte de vrouwelijke variant van Johnnie een jaar geleden tot leven, als symbool voor de vrouwenbeweging en #MeToo. De lancering van het label werd toen met de nodige scepsis ontvangen omdat er werd getwijfeld aan de goede bedoelingen van de producent. Discussie had het bedrijf wel verwacht, zei men achteraf. Maar dat zij veel doet aan de bevordering van gendergelijkheid is een feit.
Laatste nieuws
-
Kylie Minogue verrast met nieuwe rosé door wijnblunder | 08 okt 2025
-
Veiling vol topwhisky’s zet kansarme jongeren in hun kracht | 07 okt 2025
-
Druivendieven slaan toe in Duitse wijngaard | 06 okt 2025
-
Amerikaanse shutdown legt spirits-sector lam | 06 okt 2025
-
Japanse bierbrouwer getroffen door cyberaanval | 03 okt 2025
-
Eerste vrouwelijke Mondavi aan het roer in Napa Valley | 03 okt 2025
-
Oudste zoon Beckham teruggefloten | 02 okt 2025