AMERIKA – Even was ze weer in beeld, afgelopen zaterdag. Jane Walker, de vrouwelijke equivalent van de vermaarde Johnnie. Reden: de Women’s March in Washington, een protestactie tegen president Trump die in 2017 voor het eerst werd gehouden. Als een olievlek verspreidde het initiatief zich over de rest van het land en zelfs daarbuiten. Zaterdag vond de derde editie van de Women’s March plaats. Johnnie-Walker fabrikant Diageo stelde posters ter beschikking die de deelnemers aan de mars konden gebruiken. Heel klein, in een hoekje onderin, prijkte de beeldtenis van Jane. Het bedrijf wekte de vrouwelijke variant van Johnnie een jaar geleden tot leven, als symbool voor de vrouwenbeweging en #MeToo. De lancering van het label werd toen met de nodige scepsis ontvangen omdat er werd getwijfeld aan de goede bedoelingen van de producent. Discussie had het bedrijf wel verwacht, zei men achteraf. Maar dat zij veel doet aan de bevordering van gendergelijkheid is een feit.
Laatste nieuws
-
Robbie Williams zet zijn naam onder nuchtere revolutie | 19 aug 2025
-
Speyside-distilleerderij halveert energieverbruik | 18 aug 2025
-
Oude rogge uit gezonken schip wordt nieuwe whisky | 15 aug 2025
-
Verliest de champagneflûte terrein? | 14 aug 2025
-
Grootste Franse bosbrand in decennia onder controle | 13 aug 2025
-
Ilja Gort neemt afscheid van tv-serie maar blijft dorstig naar nieuwe avonturen | 12 aug 2025
-
Wereldse whisky verrast: India, Taiwan en Australië stelen de show | 11 aug 2025