NOORD-SCHARWOUDE – ‘De waarheid achter gender en wijnconsumptie’. Dat is waar marktonderzoeker Wine Intelligence en vrouwenorganisatie Women of the Vine & Spirits de komende tijd achter proberen te komen. Daarvoor zullen tienduizend wijnconsumenten uit de hele wereld aan de tand worden gevoeld. De twee partijen willen een diepgaand onderzoek naar de verschillen in wijnconsumptie, voorkeuren en beleving. De uitkomsten kunnen bijvoorbeeld van nut zijn voor marketingstrategieën. Dat dat geen overbodige luxe is, bleek laatst toen het Italiaanse Prosecco Consortium onderzoek liet doen naar de voorkeursverschillen tussen mannen en vrouwen in Groot-Brittannië. Terwijl de marketing rond prosecco grotendeels vrouwgericht is, bleek het vooral het mannelijk deel van de bevolking te zijn dat de bubbelwijn in zijn winkelwagentje stopte.
Laatste nieuws
-
Laatste kans om in te schrijven voor de V d’Or Awards 2026 | 16 sep 2025
-
Een glas wijn of bier is niet alleen maar slecht | 15 sep 2025
-
Huub van Doorne neemt na twintig jaar afscheid als CEO van Lucas Bols | 12 sep 2025
-
Recordregen aan gouden medailles bij Wijnkeuring 2025 | 11 sep 2025
-
Snellere controles in zicht, maar handbagagewijn moet nog even wachten | 10 sep 2025
-
Cider terug van weggeweest? | 09 sep 2025
-
Oudste whisky van India | 08 sep 2025