NOORD-SCHARWOUDE – ‘De waarheid achter gender en wijnconsumptie’. Dat is waar marktonderzoeker Wine Intelligence en vrouwenorganisatie Women of the Vine & Spirits de komende tijd achter proberen te komen. Daarvoor zullen tienduizend wijnconsumenten uit de hele wereld aan de tand worden gevoeld. De twee partijen willen een diepgaand onderzoek naar de verschillen in wijnconsumptie, voorkeuren en beleving. De uitkomsten kunnen bijvoorbeeld van nut zijn voor marketingstrategieën. Dat dat geen overbodige luxe is, bleek laatst toen het Italiaanse Prosecco Consortium onderzoek liet doen naar de voorkeursverschillen tussen mannen en vrouwen in Groot-Brittannië. Terwijl de marketing rond prosecco grotendeels vrouwgericht is, bleek het vooral het mannelijk deel van de bevolking te zijn dat de bubbelwijn in zijn winkelwagentje stopte.
Laatste nieuws
-
Nieuwe wind bij Ardbeg | 21 nov 2025
-
Heineken verlengt samenwerking met Formule 1 | 20 nov 2025
-
Drie keer raak bij de Dutch Whisky Awards | 19 nov 2025
-
Knallende kurken bij Bollinger | 19 nov 2025
-
Rutte zet kleine brouwers in het zonnetje | 18 nov 2025
-
Veranderen slimme tractoren het leven in de wijngaard? | 17 nov 2025
-
Overleven met wijn | 14 nov 2025
