FRANKRIJK – De cognac-industrie heeft er alle vertrouwen in dat het dit jaar goed komt met het toerisme en zet vol in op de promotie van specifiek dit onderdeel. Het cognac-toerisme meer onder de aandacht brengen zou veel instappers kunnen trekken, zo meent het Bureau National Interprofessionnel du Cognac (BNIC). Consumenten zijn steeds meer geïnteresseerd in kwalitatief mooie producten met een goed verhaal en zijn bovendien gecharmeerd van modern-klassiek. Dat plaatje past precies op cognac. En als ze eenmaal ontdekken wat de veelzijdige Cognac-streek voor moois te bieden heeft, dan kan dat alleen maar goed uitpakken voor het distillaat zelf. De belangenorganisatie trekt voor dit goede voornemen samen op met de toeristische overheidsdiensten. Tot we weer ‘mogen’ houden we het even bij digitaal vertier. Check maar eens tourism-cognac.com, een website met oogverblindende plaatjes, tips en cocktail-recepten.
→ Wilt u ook één keer per week automatisch op de hoogte gehouden worden van het nieuws uit de drankenbranche? Schrijf u dan hier in voor onze nieuwsbrief.