Heineken heeft in de eerste helft van 2025 wereldwijd iets meer bier verkocht, maar ziet de Europese markt opnieuw tegenvallen. De bierbrouwer verkocht wereldwijd 3 procent meer bier, wat de omzet deed stijgen naar 11,5 miljard euro. Toch daalde de totale omzet licht naar een slordige 16,9 miljard euro, mede door de sterke euro-koers. Hierdoor waren buitenlandse inkomsten, vooral uit Mexico, Brazilië en Ethiopië, minder waard. De nettowinst kwam uit op 1,1 miljard euro, lager dan vorig jaar. Volgens Heineken komt dat onder andere door hogere belastingen en het ontbreken van een groot sportevenement zoals het WK. Europa blijft veel aandacht vragen: daar daalde de bierverkoop met 1,5 procent. In Nederland speelden onder meer moeizame onderhandelingen met supermarktketen Jumbo een rol. Heineken verwacht over heel 2025 een groei van de operationele winst met 4 tot 6 procent.
Laatste nieuws
-
Hout met karakter tilt Priorat-wijnen naar nieuw niveau | 12 nov 2025
-
Tuk-tukdief ontloopt langere celstraf na teruggave deel gestolen wijn | 11 nov 2025
-
ProWein zet in op slimmer en meer evenwicht | 10 nov 2025
-
Iedereen doet het weleens, de een meer dan de ander | 07 nov 2025
-
Zeldzame Lafite-wijnen onder de hamer bij Sotheby’s | 06 nov 2025
-
Wijntoerisme stevige pijler van wijnbedrijven | 05 nov 2025
-
Zien drinken doet drinken | 04 nov 2025
