SPANJE – De Spaanse wijnindustrie wil de wijn weer aan de man brengen en is een grote campagne gestart. Boodschap: geniet van de kleine dingen mét wijn. Tijdens de coronacrisis dronken de Spanjaarden veel minder wijn, zo blijkt uit de cijfers. De consumptie daalde met zo’n 20%. Maar net als de landen om haar heen ontwaakt ook Spanje uit een lange, gedwongen winterslaap. De behoefte om dat in kleine kring te vieren is groot, zo denkt de overkoepelende organisatie Interprofesional del Vino de España, die verantwoorde wijnconsumptie sinds vier jaar promoot onder de gewone man. Het geluk zit ‘m in het alledaagse: een film kijken met je partner op de bank, of met vrienden naar het strand. En dan proosten met wijn natuurlijk. Daar hoef je, benadrukt de campagne, geen wijnexpert voor te zijn.
Laatste nieuws
-
UK zwicht voor VS druk | 11 jul 2025
-
Azië biedt fijne wijnen een kans | 10 jul 2025
-
NIX18-pilot 3x beter dan gemiddeld | 09 jul 2025
-
Biertrends… maar kloppen ze wel? | 08 jul 2025
-
Nieuwe afslanktrend zet drankgebruik op dieet | 07 jul 2025
-
Ardgowan Distillery komt na 100 met haar eerste whiskyvaten | 04 jul 2025
-
Britse vodka van aardappel tot terroir | 03 jul 2025