SPANJE – De Spaanse wijnindustrie wil de wijn weer aan de man brengen en is een grote campagne gestart. Boodschap: geniet van de kleine dingen mét wijn. Tijdens de coronacrisis dronken de Spanjaarden veel minder wijn, zo blijkt uit de cijfers. De consumptie daalde met zo’n 20%. Maar net als de landen om haar heen ontwaakt ook Spanje uit een lange, gedwongen winterslaap. De behoefte om dat in kleine kring te vieren is groot, zo denkt de overkoepelende organisatie Interprofesional del Vino de España, die verantwoorde wijnconsumptie sinds vier jaar promoot onder de gewone man. Het geluk zit ‘m in het alledaagse: een film kijken met je partner op de bank, of met vrienden naar het strand. En dan proosten met wijn natuurlijk. Daar hoef je, benadrukt de campagne, geen wijnexpert voor te zijn.
Laatste nieuws
-
Hennessy en LeBron James brengen samen unieke V.S.O.P limited edition uit | 26 nov 2025
-
Wat heeft klei met wijn te maken en welke invloed heeft het | 25 nov 2025
-
Black Friday kans of valkuil? | 24 nov 2025
-
Alcoholreuzen zien 830 miljard dollar verdampen door veranderend drinkgedrag | 24 nov 2025
-
Nieuwe wind bij Ardbeg | 21 nov 2025
-
Heineken verlengt samenwerking met Formule 1 | 20 nov 2025
-
Drie keer raak bij de Dutch Whisky Awards | 19 nov 2025
