SPANJE – De Spaanse wijnindustrie wil de wijn weer aan de man brengen en is een grote campagne gestart. Boodschap: geniet van de kleine dingen mét wijn. Tijdens de coronacrisis dronken de Spanjaarden veel minder wijn, zo blijkt uit de cijfers. De consumptie daalde met zo’n 20%. Maar net als de landen om haar heen ontwaakt ook Spanje uit een lange, gedwongen winterslaap. De behoefte om dat in kleine kring te vieren is groot, zo denkt de overkoepelende organisatie Interprofesional del Vino de España, die verantwoorde wijnconsumptie sinds vier jaar promoot onder de gewone man. Het geluk zit ‘m in het alledaagse: een film kijken met je partner op de bank, of met vrienden naar het strand. En dan proosten met wijn natuurlijk. Daar hoef je, benadrukt de campagne, geen wijnexpert voor te zijn.
Laatste nieuws
-
Doorbraak voor alcoholvrije wijnproductie in Italië | 23 jun 2025
-
Wijnbedrijven zetten in op hulp van zangvogels | 20 jun 2025
-
Spadel overschrijdt 1 miljard liter | 19 jun 2025
-
Didier Chopin voor de rechter wegens verkoop van nepchampagne | 18 jun 2025
-
Belgen drinken minder bier | 17 jun 2025
-
Bart Vunderink beloond met Magister Vini titel | 16 jun 2025
-
Franse Senaat maakt korte metten met verlaten wijngaarden | 13 jun 2025