SPANJE – De Spaanse wijnindustrie wil de wijn weer aan de man brengen en is een grote campagne gestart. Boodschap: geniet van de kleine dingen mét wijn. Tijdens de coronacrisis dronken de Spanjaarden veel minder wijn, zo blijkt uit de cijfers. De consumptie daalde met zo’n 20%. Maar net als de landen om haar heen ontwaakt ook Spanje uit een lange, gedwongen winterslaap. De behoefte om dat in kleine kring te vieren is groot, zo denkt de overkoepelende organisatie Interprofesional del Vino de España, die verantwoorde wijnconsumptie sinds vier jaar promoot onder de gewone man. Het geluk zit ‘m in het alledaagse: een film kijken met je partner op de bank, of met vrienden naar het strand. En dan proosten met wijn natuurlijk. Daar hoef je, benadrukt de campagne, geen wijnexpert voor te zijn.
Laatste nieuws
-
Bacardi 100% eigenaar van Teeling | 26 jun 2026
-
Piraten en rum | 24 jun 2026
-
Rosé laat zich niet in één stijl vangen | 23 jun 2026
-
Eerste pauselijke wijn oogst levert 5.000 flessen op | 22 jun 2026
-
Bijna half miljoen euro aan bourbon gestolen | 19 jun 2026
-
Slechte bereikbaarheid zet Schotse whiskysector onder druk | 18 jun 2026
-
Super El Niño dreigt wereldwijde impact te krijgen | 17 jun 2026
