GROOT-BRITTANNIË – Drankenconcern Diageo heeft de afgelopen periode veel meer tequila verkocht. In het laatste half jaar van 2019 groeide de categorie met 31%. Dat was vooral te danken aan een stijgende vraag naar bekende tequila-merken in de Verenigde Staten, Latijns-Amerika en de Caraïben. Een van die merken nam Diageo in 2018 over van acteur George Clooney. De verkoop van vodka nam af met 1%, maar rum zat met 2% in de plus. De likeuren en gin presteerden nog beter met elk een groei van 7%. In totaal brachten de activiteiten het miljardenbedrijf ruim 4% meer netto-omzet. Voor het lopend boekjaar is CEO Ivan Menezes in zijn voorspellingen voorzichtig, gezien de onzekerheden op dit moment in meerdere delen van de wereld. Daarmee doelt hij onder meer op de Amerikaanse importtarieven op Scotch Whisky en afzwakkende groei in India. Ook is nog onduidelijk wat de uitbraak van het Chinese coronavirus voor effect zal hebben op de drankenhandel. .
Laatste nieuws
-
UK zwicht voor VS druk | 11 jul 2025
-
Azië biedt fijne wijnen een kans | 10 jul 2025
-
NIX18-pilot 3x beter dan gemiddeld | 09 jul 2025
-
Biertrends… maar kloppen ze wel? | 08 jul 2025
-
Nieuwe afslanktrend zet drankgebruik op dieet | 07 jul 2025
-
Ardgowan Distillery komt na 100 met haar eerste whiskyvaten | 04 jul 2025
-
Britse vodka van aardappel tot terroir | 03 jul 2025