GROOT-BRITTANNIË – Drankenconcern Diageo heeft de afgelopen periode veel meer tequila verkocht. In het laatste half jaar van 2019 groeide de categorie met 31%. Dat was vooral te danken aan een stijgende vraag naar bekende tequila-merken in de Verenigde Staten, Latijns-Amerika en de Caraïben. Een van die merken nam Diageo in 2018 over van acteur George Clooney. De verkoop van vodka nam af met 1%, maar rum zat met 2% in de plus. De likeuren en gin presteerden nog beter met elk een groei van 7%. In totaal brachten de activiteiten het miljardenbedrijf ruim 4% meer netto-omzet. Voor het lopend boekjaar is CEO Ivan Menezes in zijn voorspellingen voorzichtig, gezien de onzekerheden op dit moment in meerdere delen van de wereld. Daarmee doelt hij onder meer op de Amerikaanse importtarieven op Scotch Whisky en afzwakkende groei in India. Ook is nog onduidelijk wat de uitbraak van het Chinese coronavirus voor effect zal hebben op de drankenhandel. .
Laatste nieuws
-
Laatste kans om in te schrijven voor de V d’Or Awards 2026 | 16 sep 2025
-
Een glas wijn of bier is niet alleen maar slecht | 15 sep 2025
-
Huub van Doorne neemt na twintig jaar afscheid als CEO van Lucas Bols | 12 sep 2025
-
Recordregen aan gouden medailles bij Wijnkeuring 2025 | 11 sep 2025
-
Snellere controles in zicht, maar handbagagewijn moet nog even wachten | 10 sep 2025
-
Cider terug van weggeweest? | 09 sep 2025
-
Oudste whisky van India | 08 sep 2025