ITALIË – Behalve een verjonging in de wijnbouw merken ze in Italië nog een andere tendens: jongere consumenten tonen meer interesse in wijn. Het land heeft sowieso geen last van een dalende wijnconsumptie, die in andere landen wel zichtbaar is. Het percentage wijnliefhebbers is sinds begin jaren 90 met nog geen 3% afgenomen. Het volume van de binnenlandse wijnconsumptie is wel afgenomen. Marktonderzoekers concluderen daaruit dat de Italianen verstandiger zijn gaan drinken. Om terug te komen op de jongeren: het aandeel wijnconsumenten tussen de 18 en 24 jaar steeg de laatste decennia met bijna 5%. 80% van deze groep is voorstander van het credo ‘beter maar minder’. Met andere woorden: als je dan een fles wijn opentrekt, laat die dan vooral van goede kwaliteit zijn.
Laatste nieuws
-
Leeg vaatje voor de directie | 01 feb 2023
-
Geurtsen blijft Hofleverancier | 31 jan 2023
-
Whiskeytoerisme nog niet op oude niveau | 30 jan 2023
-
Minder wijn voor Spanje | 27 jan 2023
-
Nederlander drinkt zijn biertje weer net zo lief in de kroeg | 26 jan 2023
-
Gironde vraagt opnieuw aandacht voor penibele situatie | 25 jan 2023
-
Cognac boekt prima omzet | 24 jan 2023