ITALIË – Behalve een verjonging in de wijnbouw merken ze in Italië nog een andere tendens: jongere consumenten tonen meer interesse in wijn. Het land heeft sowieso geen last van een dalende wijnconsumptie, die in andere landen wel zichtbaar is. Het percentage wijnliefhebbers is sinds begin jaren 90 met nog geen 3% afgenomen. Het volume van de binnenlandse wijnconsumptie is wel afgenomen. Marktonderzoekers concluderen daaruit dat de Italianen verstandiger zijn gaan drinken. Om terug te komen op de jongeren: het aandeel wijnconsumenten tussen de 18 en 24 jaar steeg de laatste decennia met bijna 5%. 80% van deze groep is voorstander van het credo ‘beter maar minder’. Met andere woorden: als je dan een fles wijn opentrekt, laat die dan vooral van goede kwaliteit zijn.
Laatste nieuws
-
Tekort aan blik (alweer) | 10 aug 2022
-
Britse retail verkoopt meer tequila | 08 aug 2022
-
5 augustus: Wereldbierdag | 05 aug 2022
-
Ambitieuze plannen Spaanse wijnindustrie | 03 aug 2022
-
Bestel nu je tickets voor de DrankenbeurZ | 01 aug 2022
-
Flinke groei premium dranken verwacht | 29 jul 2022
-
Wijn voor Franse brandweermannen | 28 jul 2022