NOORD-SCHARWOUDE – Marktonderzoeker IRI ziet een afname in de verkoop van alcohol. Voor het tweejaarlijkse FMCG Demand Signals-rapport deed het bureau onderzoek in twaalf landen, waaronder Nederland, Frankrijk en Duitsland. De resultaten laten zien dat de consument in diverse categorieën minder geld uitgeeft. Voor alcohol gaat het om een daling van 5%. Ruim tweederde van de Europese consumenten is aan het bezuinigen op alledaagse producten en diensten. Zij minderen op boodschappen, letten meer op aanbiedingen en gaan vaker naar discounters. Sinds eind jaren 70, begin jaren 80 hebben we dit consumentengedrag niet meer zo gezien, zegt IRI in haar rapport.
Laatste nieuws
-
Overleven met wijn | 14 nov 2025
-
Nieuwe start voor London Wine Fair | 13 nov 2025
-
Hout met karakter tilt Priorat-wijnen naar nieuw niveau | 12 nov 2025
-
Tuk-tukdief ontloopt langere celstraf na teruggave deel gestolen wijn | 11 nov 2025
-
ProWein zet in op slimmer en meer evenwicht | 10 nov 2025
-
Iedereen doet het weleens, de een meer dan de ander | 07 nov 2025
-
Zeldzame Lafite-wijnen onder de hamer bij Sotheby’s | 06 nov 2025
