NOORD-SCHARWOUDE – Marktonderzoeker IRI ziet een afname in de verkoop van alcohol. Voor het tweejaarlijkse FMCG Demand Signals-rapport deed het bureau onderzoek in twaalf landen, waaronder Nederland, Frankrijk en Duitsland. De resultaten laten zien dat de consument in diverse categorieën minder geld uitgeeft. Voor alcohol gaat het om een daling van 5%. Ruim tweederde van de Europese consumenten is aan het bezuinigen op alledaagse producten en diensten. Zij minderen op boodschappen, letten meer op aanbiedingen en gaan vaker naar discounters. Sinds eind jaren 70, begin jaren 80 hebben we dit consumentengedrag niet meer zo gezien, zegt IRI in haar rapport.
Laatste nieuws
-
Heineken snijdt opnieuw in personeelsbestand | 15 okt 2025
-
Uncle Nearest overweegt verkoop van Cognac-bezittingen | 14 okt 2025
-
Een slokje op doktersadvies | 13 okt 2025
-
Van grand cru tot grandioze zwendel | 10 okt 2025
-
Kylie Minogue verrast met nieuwe rosé door wijnblunder | 08 okt 2025
-
Veiling vol topwhisky’s zet kansarme jongeren in hun kracht | 07 okt 2025
-
Druivendieven slaan toe in Duitse wijngaard | 06 okt 2025