BELGIË – Heel Vlaanderen stond op z’n kop, toen ontdekt werd dat de Jupiler-brouwerij in het vlakbij Luik gelegen Jupille ontdaan was van haar logo. Speculaties alom: zou AB InBev af willen van haar nationale trots? Haast ondenkbaar, als je weet dat het pils een flink marktaandeel in handen heeft en bovendien nauw verbonden is aan het Belgische voetbal. Een nieuwe uitstraling lag ook niet voor de hand, omdat de flesjes en blikjes in september nog een modernere verpakking hebben gekregen. Zou het dan een antwoord zijn op de recente uitspraak van de rechter dat Aldi haar op Jupiler lijkend bier gewoon mag blijven verkopen? De aankondiging van een persconferentie deed de spanning alleen maar verder oplopen. Verder weigerde de biergigant elk commentaar. Maar gisterochtend kwam het verlossende woord: Jupiler blijft bestaan, maar krijgt tijdelijk een andere naam vanwege het komende WK voetbal in Rusland. Om de Rode Duivels extra te steunen gaat het pils een paar maanden lang als ‘Belgium’ door het leven. Commotie om niks dus. Wat deze publiciteitsstunt de brouwerij gaat kosten, is niet bekend gemaakt.
Laatste nieuws
-
Doorbraak voor alcoholvrije wijnproductie in Italië | 23 jun 2025
-
Wijnbedrijven zetten in op hulp van zangvogels | 20 jun 2025
-
Spadel overschrijdt 1 miljard liter | 19 jun 2025
-
Didier Chopin voor de rechter wegens verkoop van nepchampagne | 18 jun 2025
-
Belgen drinken minder bier | 17 jun 2025
-
Bart Vunderink beloond met Magister Vini titel | 16 jun 2025
-
Franse Senaat maakt korte metten met verlaten wijngaarden | 13 jun 2025