BELGIË – Heel Vlaanderen stond op z’n kop, toen ontdekt werd dat de Jupiler-brouwerij in het vlakbij Luik gelegen Jupille ontdaan was van haar logo. Speculaties alom: zou AB InBev af willen van haar nationale trots? Haast ondenkbaar, als je weet dat het pils een flink marktaandeel in handen heeft en bovendien nauw verbonden is aan het Belgische voetbal. Een nieuwe uitstraling lag ook niet voor de hand, omdat de flesjes en blikjes in september nog een modernere verpakking hebben gekregen. Zou het dan een antwoord zijn op de recente uitspraak van de rechter dat Aldi haar op Jupiler lijkend bier gewoon mag blijven verkopen? De aankondiging van een persconferentie deed de spanning alleen maar verder oplopen. Verder weigerde de biergigant elk commentaar. Maar gisterochtend kwam het verlossende woord: Jupiler blijft bestaan, maar krijgt tijdelijk een andere naam vanwege het komende WK voetbal in Rusland. Om de Rode Duivels extra te steunen gaat het pils een paar maanden lang als ‘Belgium’ door het leven. Commotie om niks dus. Wat deze publiciteitsstunt de brouwerij gaat kosten, is niet bekend gemaakt.
Laatste nieuws
-
Robbie Williams zet zijn naam onder nuchtere revolutie | 19 aug 2025
-
Speyside-distilleerderij halveert energieverbruik | 18 aug 2025
-
Oude rogge uit gezonken schip wordt nieuwe whisky | 15 aug 2025
-
Verliest de champagneflûte terrein? | 14 aug 2025
-
Grootste Franse bosbrand in decennia onder controle | 13 aug 2025
-
Ilja Gort neemt afscheid van tv-serie maar blijft dorstig naar nieuwe avonturen | 12 aug 2025
-
Wereldse whisky verrast: India, Taiwan en Australië stelen de show | 11 aug 2025