BELGIË – Heel Vlaanderen stond op z’n kop, toen ontdekt werd dat de Jupiler-brouwerij in het vlakbij Luik gelegen Jupille ontdaan was van haar logo. Speculaties alom: zou AB InBev af willen van haar nationale trots? Haast ondenkbaar, als je weet dat het pils een flink marktaandeel in handen heeft en bovendien nauw verbonden is aan het Belgische voetbal. Een nieuwe uitstraling lag ook niet voor de hand, omdat de flesjes en blikjes in september nog een modernere verpakking hebben gekregen. Zou het dan een antwoord zijn op de recente uitspraak van de rechter dat Aldi haar op Jupiler lijkend bier gewoon mag blijven verkopen? De aankondiging van een persconferentie deed de spanning alleen maar verder oplopen. Verder weigerde de biergigant elk commentaar. Maar gisterochtend kwam het verlossende woord: Jupiler blijft bestaan, maar krijgt tijdelijk een andere naam vanwege het komende WK voetbal in Rusland. Om de Rode Duivels extra te steunen gaat het pils een paar maanden lang als ‘Belgium’ door het leven. Commotie om niks dus. Wat deze publiciteitsstunt de brouwerij gaat kosten, is niet bekend gemaakt.
Laatste nieuws
-
Veuve Clicquot kiest voor pinot noir in La Grande Dame 2018 | 18 apr 2025
-
LVMH ziet sterke daling in verkoop van spirits | 17 apr 2025
-
Oudste Ierse whiskey ooit gebotteld | 16 apr 2025
-
Alcohol uit koffiedik | 15 apr 2025
-
Uniek bierblik voor Go Ahead Eagles | 14 apr 2025
-
Bier in blik | 11 apr 2025
-
Zware regenval legt Buffalo Trace Bourbon plat | 10 apr 2025