NOORD-SCHARWOUDE – ’s Werelds grootste brouwer komt met flesjes zonder etiket. Afbeelding en ingrediënteninformatie worden rechtstreeks op het flesje aangebracht via een nieuwe techniek, waar vijf jaar aan is gewerkt. AB InBev is hard bezig om zijn ecologische voetafdruk te verminderen. Is printen op glas milieuvriendelijker dan het gebruik van etiketten? De bierproducent weet het nog niet zeker en doet daar verder onderzoek naar. Wel kan met deze techniek handiger worden ingespeeld op de personaliseringstrend. In de Belgische krant De Tijd wordt uit de doeken gedaan hoe het onderzoek naar het ‘tatoeëren’ van flesjes in zijn werk ging. Dat gebeurde in het eigen lab van de brouwer in Leuven. Printen op flesjes kan al langer, maar de onderzoeksafdeling wist een eigen procedé te ontwikkelen. De eerste exemplaren, 200.000 stuks van het merk Beck’s, verschenen op de Britse markt. Vanaf volgend jaar volgen meer merken van AB InBev.
 
	
	
      Laatste nieuws       
    - 
            EU blijft wijnsector steunen ondanks wereldwijde druk | 31 okt 2025
- 
            Nieuwe keldermeester bij Champagne Telmont | 30 okt 2025
- 
            Robert Mondavi Winery ondergaat grote metamorfose | 29 okt 2025
- 
            Oostenrijkse chardonnay verovert de wereld | 28 okt 2025
- 
            Kleine oogst, grootse kwaliteit in Champagne | 27 okt 2025
- 
            Laatste kans om te bieden op zeldzame Bordeaux-wijnen | 24 okt 2025
- 
            Zuid-Amerika waagt zijn kans op La Place de Bordeaux | 23 okt 2025

