GROOT-BRITTANNIË – De Britse wijnliefhebber is afgelopen jaar lekker in eigen land op pad gegaan. Het aantal bezoeken aan de Britse wijngaarden en wijnmakerijen steeg met maar liefst 57%. 92% van de gasten kwam uit eigen land. En zij namen dan gelijk een fles mee naar huis. De verkoop van de Wines of Great Britain steeg volgens voorzitter Simon Thorpe met 30%. Ongeveer de helft van de omzet vond plaats via DTC, via bestellingen op de website of bij de wijnmakerij aan de deur. Thorpe meldt dat in de productie een lichte verschuiving te zien is van fizz naar stille wijnen. De kwaliteit van Britse wijnen wordt steeds beter, waardoor de wijnboeren die ‘move’ wel durven te maken. Ondertussen zoeken zij naar manieren om de klant te bereiken. Als kleine ondernemer kun je de direct-to-consumer verkoop nog wel aan, maar wie te groot wordt moet op zoek naar andere kanalen zoals detail- en groothandel.
Laatste nieuws
-
Laatste kans om in te schrijven voor de V d’Or Awards 2026 | 16 sep 2025
-
Een glas wijn of bier is niet alleen maar slecht | 15 sep 2025
-
Huub van Doorne neemt na twintig jaar afscheid als CEO van Lucas Bols | 12 sep 2025
-
Recordregen aan gouden medailles bij Wijnkeuring 2025 | 11 sep 2025
-
Snellere controles in zicht, maar handbagagewijn moet nog even wachten | 10 sep 2025
-
Cider terug van weggeweest? | 09 sep 2025
-
Oudste whisky van India | 08 sep 2025