NOORD-SCHARWOUDE – De Nederlandse bierbrouwers hebben vorig jaar bijna 70 miljoen euro uitgegeven aan bierreclames. Dat blijkt uit onderzoek van de bureaus Nielsen en Vostradamus, die de bestedingen aan advertenties van voedings- en genotsmiddelen in diverse media onder de loep namen. Met een aandeel van 7,5% staat bier op de tweede plek tussen andere producten als frisdrank, koek, koffie, zoutjes, chocola en snoepgoed. Dat is voor een groot deel te danken aan Heineken, na Unilever de producent die de meeste reclame maakte. Het grootste bedrag ging naar tv-spotjes: bijna 81% van het geld dat aan media besteed wordt. Mei blijkt een populaire maand om te adverteren; op weg naar de zomer veranderen de supermarkten in die periode hun schappen. De cijfers laten een stijgende lijn zien in de bruto mediabestedingen in de voedings- en genotsmiddelenbranche. De onderzoekers verwachten dat deze trend zich dit jaar voortzet, en baseren zich op de vele sportevenementen waar adverteerders deze zomer op inspelen. Hoeveel geld besteed is aan internetreclame is overigens niet onderzocht.
Laatste nieuws
-
Overleven met wijn | 14 nov 2025
-
Nieuwe start voor London Wine Fair | 13 nov 2025
-
Hout met karakter tilt Priorat-wijnen naar nieuw niveau | 12 nov 2025
-
Tuk-tukdief ontloopt langere celstraf na teruggave deel gestolen wijn | 11 nov 2025
-
ProWein zet in op slimmer en meer evenwicht | 10 nov 2025
-
Iedereen doet het weleens, de een meer dan de ander | 07 nov 2025
-
Zeldzame Lafite-wijnen onder de hamer bij Sotheby’s | 06 nov 2025
