NOORD-SCHARWOUDE – De Nederlandse bierliefhebber ‘zit’ van alle sociale media het liefst op Facebook en YouTube. Instagram en Twitter zijn een stuk minder in trek. Dat blijkt uit het in juni verschenen Nationaal Bieronderzoek van de Nederlandse Brouwers. Er is verschil tussen de bierdrinkers en de zichzelf verklaarde bierkenners. Van de bierdrinkers (de mensen die minimaal eens per maand bier drinken) is 69% actief op Facebook, terwijl dit bij de bierkenners met 66% iets lager ligt. Zij maken meer gebruik van YouTube (58%) dan de bierdrinkers (55%). Instagram is bij beide groepen minder populair (gemiddeld 42%). Onder de bierliefhebbers wordt relatief weinig getwitterd; 20% van de bierdrinkers en een kwart van de bierkenners heeft een account en logt hier wel eens op in.
Laatste nieuws
-
Fijne exportcijfers voor Zuid-Afrika | 21 jan 2021
-
Ogen gericht op de ‘verlosser’ | 20 jan 2021
-
Dagelijks oefenen helpt aangetast reukvermogen bij herstel | 19 jan 2021
-
Steun voor Franse wijnbouwer | 18 jan 2021
-
Ierland noteert daling in drankexport | 15 jan 2021
-
Wijnmarkt wacht goed herstel | 14 jan 2021
-
Doen we nog aan Dry January? | 13 jan 2021