NOORD-SCHARWOUDE – De drie Franse brouwerijen van Heineken kunnen dit jaar rekenen op een flinke investering. De Hollandse bierfabrikant heeft aangekondigd 20 miljoen euro te willen steken in de brouwerijen, om zo een stevigere positie te veroveren op de Franse biermarkt. Het geld wordt gebruikt voor vergroting van de productiecapaciteit, innovatie en diversiteit. De brouwerij van Schiltigheim, vlakbij Straatsburg, krijgt 9,3 miljoen euro voor uitbreiding van de capaciteit en een nieuwe verpakkingslijn. De rest van het geld gaat naar de brouwerijen in het noordelijk gelegen Mons-en-Baroeul en in de Zuid-Franse stad Marseille. Heineken heeft momenteel bijna 1/3 van de markt in handen. Vrijwel al het bier wordt lokaal geproduceerd. De brouwer kondigde ook aan de Fransen warm te willen maken voor het nieuwe alcoholvrije Heineken 0.0. Volgende maand wordt het bier ook gelanceerd in Nederland.
Laatste nieuws
-
Robbie Williams zet zijn naam onder nuchtere revolutie | 19 aug 2025
-
Speyside-distilleerderij halveert energieverbruik | 18 aug 2025
-
Oude rogge uit gezonken schip wordt nieuwe whisky | 15 aug 2025
-
Verliest de champagneflûte terrein? | 14 aug 2025
-
Grootste Franse bosbrand in decennia onder controle | 13 aug 2025
-
Ilja Gort neemt afscheid van tv-serie maar blijft dorstig naar nieuwe avonturen | 12 aug 2025
-
Wereldse whisky verrast: India, Taiwan en Australië stelen de show | 11 aug 2025