NOORD-SCHARWOUDE – De drie Franse brouwerijen van Heineken kunnen dit jaar rekenen op een flinke investering. De Hollandse bierfabrikant heeft aangekondigd 20 miljoen euro te willen steken in de brouwerijen, om zo een stevigere positie te veroveren op de Franse biermarkt. Het geld wordt gebruikt voor vergroting van de productiecapaciteit, innovatie en diversiteit. De brouwerij van Schiltigheim, vlakbij Straatsburg, krijgt 9,3 miljoen euro voor uitbreiding van de capaciteit en een nieuwe verpakkingslijn. De rest van het geld gaat naar de brouwerijen in het noordelijk gelegen Mons-en-Baroeul en in de Zuid-Franse stad Marseille. Heineken heeft momenteel bijna 1/3 van de markt in handen. Vrijwel al het bier wordt lokaal geproduceerd. De brouwer kondigde ook aan de Fransen warm te willen maken voor het nieuwe alcoholvrije Heineken 0.0. Volgende maand wordt het bier ook gelanceerd in Nederland.
Laatste nieuws
-
Doorbraak voor alcoholvrije wijnproductie in Italië | 23 jun 2025
-
Wijnbedrijven zetten in op hulp van zangvogels | 20 jun 2025
-
Spadel overschrijdt 1 miljard liter | 19 jun 2025
-
Didier Chopin voor de rechter wegens verkoop van nepchampagne | 18 jun 2025
-
Belgen drinken minder bier | 17 jun 2025
-
Bart Vunderink beloond met Magister Vini titel | 16 jun 2025
-
Franse Senaat maakt korte metten met verlaten wijngaarden | 13 jun 2025