NOORD-SCHARWOUDE – De drie Franse brouwerijen van Heineken kunnen dit jaar rekenen op een flinke investering. De Hollandse bierfabrikant heeft aangekondigd 20 miljoen euro te willen steken in de brouwerijen, om zo een stevigere positie te veroveren op de Franse biermarkt. Het geld wordt gebruikt voor vergroting van de productiecapaciteit, innovatie en diversiteit. De brouwerij van Schiltigheim, vlakbij Straatsburg, krijgt 9,3 miljoen euro voor uitbreiding van de capaciteit en een nieuwe verpakkingslijn. De rest van het geld gaat naar de brouwerijen in het noordelijk gelegen Mons-en-Baroeul en in de Zuid-Franse stad Marseille. Heineken heeft momenteel bijna 1/3 van de markt in handen. Vrijwel al het bier wordt lokaal geproduceerd. De brouwer kondigde ook aan de Fransen warm te willen maken voor het nieuwe alcoholvrije Heineken 0.0. Volgende maand wordt het bier ook gelanceerd in Nederland.
Laatste nieuws
-
Glenrothes lanceert zijn oudste whisky ooit | 28 mrt 2025
-
Topwijnen gestolen in Toscane | 27 mrt 2025
-
Dutch Beer Challenge | 26 mrt 2025
-
Carlsberg nieuwe sponsor van UEFA | 25 mrt 2025
-
EU stelt extra importheffing op VS uit | 24 mrt 2025
-
Britse drempel voor alcoholvrij bier verhoogd | 21 mrt 2025
-
Limburgs Wijnbouwcongres 2025 | 20 mrt 2025