NOORD-SCHARWOUDE – In Nederland geldt de afspraak dat de alcoholindustrie ook zelf haar verantwoordelijkheid neemt op het gebied van reclame en marketing. Zelfregulering noemen we dat. Eerder vandaag berichtten we al over de opmerkelijke posters van Heineken, maar ondertussen geeft de lancering van een nieuw product van sapfabrikant DubbelFrisss ook voer voor discussie. De vele varianten in het supermarktschap vallen ook bij kinderen in de smaak, maar de nieuwste smaken hebben namen als Pornstar Martini en Strawberry Mojito gekregen. Er zit geen druppel alcohol in, maar zowel ouders als deskundigen hebben er op sociale media geen goed woord voor over, zo schrijft RTL Nieuws. Een kind een 0.0-biertje geven is volgens experts ook geen goed idee omdat het de stap naar echte alcohol kleiner maakt. Deze nieuwe varianten vallen wat hen betreft in dezelfde categorie. In een reactie tegenover RTL Nieuws zegt de fabrikant de ophef te betreuren.
Laatste nieuws
-
Laatste kans om in te schrijven voor de V d’Or Awards 2026 | 16 sep 2025
-
Een glas wijn of bier is niet alleen maar slecht | 15 sep 2025
-
Huub van Doorne neemt na twintig jaar afscheid als CEO van Lucas Bols | 12 sep 2025
-
Recordregen aan gouden medailles bij Wijnkeuring 2025 | 11 sep 2025
-
Snellere controles in zicht, maar handbagagewijn moet nog even wachten | 10 sep 2025
-
Cider terug van weggeweest? | 09 sep 2025
-
Oudste whisky van India | 08 sep 2025