La Place de Bordeaux is het eeuwenoude handelsnetwerk van négociants en courtiers dat de wijnen van topchâteaux wereldwijd verkoopt. Tegenwoordig biedt dit exclusieve platform ook ruimte aan producenten buiten Bordeaux. Opvallend genoeg was het een Zuid-Amerikaanse wijn, Almaviva, die in 1998 het startschot gaf voor deze internationale uitbreiding. Toch blijft het aandeel van Chileense, Argentijnse en Uruguayaanse wijnen beperkt. Voor wijnmakers als Sebastián Zuccardi en Aurelio Montes gaat deelname niet alleen om verkoop, maar vooral om prestige. La Place opent deuren naar nieuwe markten, maar vraagt ook intensief merkwerk en geduld. De recente marktdaling in Bordeaux raakt echter ook hun wijnen, die sterk met dat systeem zijn verweven. Producenten verlagen prijzen en zetten in op onderscheidende druiven als carmenère, malbec en cabernet franc. Toch blijven ze optimistisch: wie inzet op kwaliteit, authenticiteit en een lange adem, zal uiteindelijk zijn vaste plek vinden binnen de wereld van La Place.
Laatste nieuws
-
Laatste kans om te bieden op zeldzame Bordeaux-wijnen | 24 okt 2025
-
Zuid-Amerika waagt zijn kans op La Place de Bordeaux | 23 okt 2025
-
Miljoeneninjectie van Pernod Ricard in Hiram Walker | 22 okt 2025
-
Drank, macht en familie in House of Guinness | 21 okt 2025
-
Proeven, praten en informeren op The Art of Drinks 2025 | 20 okt 2025
-
Constellation krijgt klap van 65% na verkoop van Svedka | 20 okt 2025
-
Van actieheld tot crowdfunding | 17 okt 2025
