Vanochtend werd ik wakker met een wijsje in m’n hoofd. Het was ‘Strawberry Fields Forever’ van The Beatles. Al dagen dacht ik na over een onderwerp voor deze rubriek en nu kreeg ik ‘m zomaar bij het krieken van de dag in de schoot geworpen. Want ik dacht meteen: als ik nou slijter was geweest, wat had ik dan met deze ingeving gedaan?
Ik zou die ochtend meteen met een boodschappentas op pad zijn gegaan voor een doosje verse aardbeien. Tegenwoordig in alle seizoenen verkrijgbaar, wat in dit geval heel handig was. Bij de groenteboer op dit moment helaas onbetaalbaar, al vind je daar wel qua verschijning de meest onweerstaanbare exemplaren. Mooi glimmend rood, stevig en heerlijk geurend. Waar voor je geld? Mwah, tien euro voor een bakje, sorry speciaalzaak, maar er zijn grenzen… Toch maar naar de supermarkt dan. Daarna snel door naar m’n eigen toko. De aardbeien zou ik tussen duim en wijsvinger nemen en met al mijn aandacht voorzichtig in een maagdelijk wit schaaltje neerleggen. Dat schaaltje ging dan op een zwartkleurige sokkel die toevallig al klaarstond. Een flesje van mijn mooiste gin erbij; niets meer aan doen. De rest laten we over aan de fantasie van de klant. Nog even iets in elkaar knutselen voor Facebook en Instagram. Ha, daar is de eerste klant. Haar ogen lichten op en haar lippen tuiten bij het zien van deze snoepjes van Moeder Natuur. Oeoeoeh die had ze hier niet verwacht! Aanbieden om een aardbei te proeven, is toegestaan en de rest volgde vanzelf…
Zo zie je maar, dat de ideeën om een product in de schijnwerpers te zetten met een beetje creatief denken gewoon binnen handbereik liggen. De clou is dat je hier juist níet je best voor moet doen. Urenlang kun je je hersenen pijnigen over een plan de campagne, zonder resultaat. We kennen allemaal het gevoel. Nee, de beste ingevingen ontstaan spontaan, op de momenten dat je er niet op bent bedacht. Sterker nog: u vindt ze terwijl u op het toilet naar de wc-rol zit te staren, als u geduldig door de spaghettisaus roert en soms… liggen ze gewoon op je nachtkussen! Daarna is het simpelweg een kwestie van actie ondernemen. Niet eindeloos dubben of het een gek idee was en misschien verspilde moeite omdat het ‘wel weer niks zal opleveren’. Doe je niets, dan weet je ook niet of het werkt!
Laatste nieuws
-
Champagneverkoop daalt fors | 23 jan 2025
-
Giftige alcohol in Turkije | 22 jan 2025
-
Robbers & van den Hoogen krijgt miljoeneninvestering | 21 jan 2025
-
Grolsch en Twente blijven elkaar trouw | 20 jan 2025
-
Na 40 jaar mogelijk weer bier op Engelse tribune | 17 jan 2025
-
Het Schotse eiland Tiree produceert weer whisky | 16 jan 2025
-
Markt voor biologische wijn groeit gestaag | 15 jan 2025