UTRECHT – Maandag is de landelijke Alcoholactie-week van start gegaan met de campagne ‘Zien drinken, doet drinken’. Hierbij staat de oproep aan ouders centraal om na te denken over het effect van het drinken van bier, wijn of een andere drank in het bijzijn van kinderen. Uit onderzoek blijkt namelijk dat als ouders het normaal vinden om alcohol te drinken waar hun kinderen bij zijn, de kans groter is dat kinderen op te jonge leeftijd zelf gaan drinken. Kinderen leren de effecten van alcohol al kennen vanaf hun 4e jaar. Uit een inventarisatie van Alliantie Alcoholbeleid Nederland (AAN) onder 750 ouders komt naar voren dat ruim de helft van de ouders weet dat ze beter niet kunnen drinken als hun kinderen erbij zijn. Toch zegt slechts één op de drie ouders dat ook daadwerkelijk te doen. Vooral vaders hebben er moeite mee om het glas te laten staan in aanwezigheid van hun kroost. De campagne is georganiseerd door de AAN, in samenwerking met gemeenten, regionale GGD-en en instellingen voor Verslavingszorg. Via sociale media worden filmpjes verspreid en er zijn webinars voor ouders.
Laatste nieuws
-
Tekort aan blik (alweer) | 10 aug 2022
-
Britse retail verkoopt meer tequila | 08 aug 2022
-
5 augustus: Wereldbierdag | 05 aug 2022
-
Ambitieuze plannen Spaanse wijnindustrie | 03 aug 2022
-
Bestel nu je tickets voor de DrankenbeurZ | 01 aug 2022
-
Flinke groei premium dranken verwacht | 29 jul 2022
-
Wijn voor Franse brandweermannen | 28 jul 2022