GROOT-BRITTANNIË – Britse wijnhandelaren pikken het niet langer. In nog geen tien jaar tijd is de accijns op wijn met bijna 40% gestegen. Op de prijs van een biertje kwam ‘maar’ 16% aan accijns bij. En dus voert de branche campagne. Ze liet marktonderzoeker YouGov onderzoek doen, min of meer om bevestigd te zien dat vrouwen liever wijn dan bier drinken. Dat bleek: 39% van de ondervraagde vrouwen noemde wijn als favoriete alcoholische drank. Slechts 7% van de vrouwen koos voor bier. Bij mannen waren de cijfers omgedraaid: 40% vindt bier het lekkerst en 16% geeft de voorkeur aan wijn. En dus, stelt de actiegroep Wine Drinkers UK, waarin importeurs, groothandels, retailers en wijnschrijvers zich verenigd hebben, is de hogere accijnsheffing op wijn pure discriminatie.
Laatste nieuws
-
Veiling The Epicurean’s Atlas | 01 dec 2023
-
Staking Chivas Brothers gaat door | 30 nov 2023
-
Brussels Beer Challenge | 29 nov 2023
-
Ook in Groningen geen reclame op alcohol in de openbare ruimte | 28 nov 2023
-
Geen tweede verhoging accijns in Verenigd Koninkrijk | 27 nov 2023
-
Hoofdpijn voor Chivas Brothers | 24 nov 2023
-
Valse bommelding | 23 nov 2023
Hans Walravens
Ik voel me met “biertje” gediscrimineerd. Dus graag vervangen door BIER.