NOORD-SCHARWOUDE – Wat doet de Nederlander als bijna alles gesloten is behalve het world wide web? Dan gaat ‘ie speuren. Speuren naar spullen en goede wijn. Een van de bekendste online veilingsites meldt voor het tweede jaar een enorme toename in het aantal geïnteresseerden dat de site voor het eerst bezocht: een plus van 40%. Dat schrijf het AD. Vooral de categorie wijn bleek in trek, die noteerde in zijn eentje een verkoopstijging van 40%, waarbij de belangstelling voor specifiek Italiaanse wijn opvalt. De veiling van een Macallan uit 1949 bracht ook aardig wat inkomsten in het laatje; de zeldzame whisky verdween voor 71.000 euro onder de digitale hamer. De coronacrisis heeft Catawiki überhaupt geen windeieren gelegd; in 2020 maakte het van oorsprong Amsterdamse bedrijf voor het eerst winst. In totaal gaven vorig jaar zo’n 260.000 Nederlanders 96 miljoen euro uit aan aankopen via het platform. Dat is weer meer dan in 2020, toen voor 85 miljoen euro werd gekocht.
Laatste nieuws
-
Duitse biercultuur vernieuwt om bij te blijven | 14 jul 2025
-
UK zwicht voor VS druk | 11 jul 2025
-
Azië biedt fijne wijnen een kans | 10 jul 2025
-
NIX18-pilot 3x beter dan gemiddeld | 09 jul 2025
-
Biertrends… maar kloppen ze wel? | 08 jul 2025
-
Nieuwe afslanktrend zet drankgebruik op dieet | 07 jul 2025
-
Ardgowan Distillery komt na 100 met haar eerste whiskyvaten | 04 jul 2025