SPANJE/PORTUGAL – Ze staan nog net niet zelf met een spandoek op de luchthaven, maar de marketeers van de Spaanse en Portugese wijnindustrie hebben wel bedacht hoe ze de grote stroom aan toeristen deze zomer kunnen verwelkomen. In juli en augustus zal je ze tegenkomen op grote digitale schermen op de luchthavens van Madrid, Lissabon en de Canarische Eilanden: de reclames die reizigers op slimme wijze attenderen op het moois dat de twee landen aan wijn te bieden hebben. Het initiatief om de kwalitatief betere wijnen onder de internationale aandacht te brengen komt van twee belangenorganisaties; de OIVE (Organización Interprofesional del Vino de España) en ViniPortugal. Zij benadrukken dat zij de boodschap om toch vooral een wijntje van lokale bodem te proberen vergezeld laten gaan van die ándere boodschap, namelijk dat matige consumptie belangrijk is. Het is de Europese Unie die de campagne met subsidie ondersteunt.
Laatste nieuws
-
Doorbraak voor alcoholvrije wijnproductie in Italië | 23 jun 2025
-
Wijnbedrijven zetten in op hulp van zangvogels | 20 jun 2025
-
Spadel overschrijdt 1 miljard liter | 19 jun 2025
-
Didier Chopin voor de rechter wegens verkoop van nepchampagne | 18 jun 2025
-
Belgen drinken minder bier | 17 jun 2025
-
Bart Vunderink beloond met Magister Vini titel | 16 jun 2025
-
Franse Senaat maakt korte metten met verlaten wijngaarden | 13 jun 2025