AUSTRALIË – Nog geen 10% van de Australische opgeleide wijnmakers en wijnboeren is vrouw. Initiatieven om dit aandeel te vergroten, zijn dus nog altijd hard nodig. Met een volledig door vrouwen gemaakte shiraz vestigt de Australian Women in Wine Awards nog maar eens extra de aandacht op het eigen geslacht. De winst gaat volledig naar de scholing en professionele ontwikkeling van seksegenoten in de wijnindustrie. De vier producenten, werkzaam in Eden Valley, Barossa Valley, McLaren Vale en Coonawarra plaatsten een leeuw op het etiket. Geen leeuwin dus, en daar kregen de dames toch de nodige kritiek op. Maar volgens de ontwerpster is de leeuw een universeel symbool van kracht, passie en moed en maakt het geslacht in dit geval niet zoveel uit. Bovendien past het natuurlijk prima bij de merknaam ‘Hear me roar’, die ons direct deed denken aan de monsterhit van Katy Perry, maar in feite een verwijzing is naar een songfestival-achtig liedje uit de jaren 70 van de Australische zangeres en voorvechter van het vrouwenrecht Helen Reddy.
Laatste nieuws
-
NIX18-pilot 3x beter dan gemiddeld | 09 jul 2025
-
Biertrends… maar kloppen ze wel? | 08 jul 2025
-
Nieuwe afslanktrend zet drankgebruik op dieet | 07 jul 2025
-
Ardgowan Distillery komt na 100 met haar eerste whiskyvaten | 04 jul 2025
-
Britse vodka van aardappel tot terroir | 03 jul 2025
-
EHN benadrukt impact van alcohol op hart- en vaatziekten | 02 jul 2025
-
Italiaanse wijn dreigt uit VS te verdwijnen | 01 jul 2025