In Londen hebben ze daar een mening over. Daar experimenteren restaurants steeds vaker met ruimer glaswerk om naar eigen zeggen geur en smaak nog beter tot haar recht te laten komen als in de traditionele flûte. Sommeliers en wijnadviseurs signaleren dat consumenten nieuwsgieriger worden naar de invloed van glasvorm op hun beleving. Een groter wijnglas – vaak ook gebruikt voor riesling of chardonnay – geeft champagne meer ruimte om aroma’s te ontwikkelen en laat subtiele smaken beter uitkomen. Dit sluit aan bij een trend dat champagne niet alleen meer wordt gedronken bij toostmomenten, maar ook als begeleider van gerechten. Voor slijters liggen hier mogelijk weer kansen. Door klanten verschillende glazen te laten uitproberen en het gesprek over smaakbeleving te openen, kan men makkelijker adviseren om voor een betere wijn te kiezen. Natuurlijk blijft de flûte onmisbaar bij een feestelijk moment, maar één ding staat vast: glaswerk wordt steeds belangrijker bij verkoop.
Laatste nieuws
-
Kylie Minogue verrast met nieuwe rosé door wijnblunder | 08 okt 2025
-
Veiling vol topwhisky’s zet kansarme jongeren in hun kracht | 07 okt 2025
-
Druivendieven slaan toe in Duitse wijngaard | 06 okt 2025
-
Amerikaanse shutdown legt spirits-sector lam | 06 okt 2025
-
Japanse bierbrouwer getroffen door cyberaanval | 03 okt 2025
-
Eerste vrouwelijke Mondavi aan het roer in Napa Valley | 03 okt 2025
-
Oudste zoon Beckham teruggefloten | 02 okt 2025