In Londen hebben ze daar een mening over. Daar experimenteren restaurants steeds vaker met ruimer glaswerk om naar eigen zeggen geur en smaak nog beter tot haar recht te laten komen als in de traditionele flûte. Sommeliers en wijnadviseurs signaleren dat consumenten nieuwsgieriger worden naar de invloed van glasvorm op hun beleving. Een groter wijnglas – vaak ook gebruikt voor riesling of chardonnay – geeft champagne meer ruimte om aroma’s te ontwikkelen en laat subtiele smaken beter uitkomen. Dit sluit aan bij een trend dat champagne niet alleen meer wordt gedronken bij toostmomenten, maar ook als begeleider van gerechten. Voor slijters liggen hier mogelijk weer kansen. Door klanten verschillende glazen te laten uitproberen en het gesprek over smaakbeleving te openen, kan men makkelijker adviseren om voor een betere wijn te kiezen. Natuurlijk blijft de flûte onmisbaar bij een feestelijk moment, maar één ding staat vast: glaswerk wordt steeds belangrijker bij verkoop.
Laatste nieuws
-
Oude rogge uit gezonken schip wordt nieuwe whisky | 15 aug 2025
-
Verliest de champagneflûte terrein? | 14 aug 2025
-
Grootste Franse bosbrand in decennia onder controle | 13 aug 2025
-
Ilja Gort neemt afscheid van tv-serie maar blijft dorstig naar nieuwe avonturen | 12 aug 2025
-
Wereldse whisky verrast: India, Taiwan en Australië stelen de show | 11 aug 2025
-
Nieuwste Grange van Penfolds imponeert | 08 aug 2025
-
Jameson steekt iconische fles in nieuw jasje | 07 aug 2025