In Londen hebben ze daar een mening over. Daar experimenteren restaurants steeds vaker met ruimer glaswerk om naar eigen zeggen geur en smaak nog beter tot haar recht te laten komen als in de traditionele flûte. Sommeliers en wijnadviseurs signaleren dat consumenten nieuwsgieriger worden naar de invloed van glasvorm op hun beleving. Een groter wijnglas – vaak ook gebruikt voor riesling of chardonnay – geeft champagne meer ruimte om aroma’s te ontwikkelen en laat subtiele smaken beter uitkomen. Dit sluit aan bij een trend dat champagne niet alleen meer wordt gedronken bij toostmomenten, maar ook als begeleider van gerechten. Voor slijters liggen hier mogelijk weer kansen. Door klanten verschillende glazen te laten uitproberen en het gesprek over smaakbeleving te openen, kan men makkelijker adviseren om voor een betere wijn te kiezen. Natuurlijk blijft de flûte onmisbaar bij een feestelijk moment, maar één ding staat vast: glaswerk wordt steeds belangrijker bij verkoop.
Laatste nieuws
-
Nieuwe wind bij Ardbeg | 21 nov 2025
-
Heineken verlengt samenwerking met Formule 1 | 20 nov 2025
-
Drie keer raak bij de Dutch Whisky Awards | 19 nov 2025
-
Knallende kurken bij Bollinger | 19 nov 2025
-
Rutte zet kleine brouwers in het zonnetje | 18 nov 2025
-
Veranderen slimme tractoren het leven in de wijngaard? | 17 nov 2025
-
Overleven met wijn | 14 nov 2025
