NOORD-SCHARWOUDE – De verkoop van alcoholvrij bier is in de eerste helft van dit jaar flink gestegen. Bij de supermarkten ging 600.000 liter meer de toonbank over dan in dezelfde periode vorig jaar, een groei van 7% in volume. Dat meldt Distrifood op basis van de nieuwste cijfers van marktonderzoeker IRI. Meerdere grote bierbrouwers zetten de afgelopen periode alcoholvrije en alcoholarme varianten in de markt. In smaaktests scoren zij goed. De Nederlandse Brouwers noteerden al een verdrievoudiging van de alcoholvrije bierconsumptie over zes jaar tijd. Consumenten zijn steeds meer op zoek naar een gezonder alternatief. Maar naast de 0.0- varianten blijft ook het speciaalbier in omzet groeien, van 21,8 miljoen liter naar 22,7 miljoen (+4%). De pilsverkoop steeg met 3%. Frisse bieren als Radler zijn juist minder populair geworden. In de eerste twintig weken van 2016 werd nog 13 miljoen liter fris bier verkocht, nu 11,5 miljoen. Deze dalende trend werd vorig jaar al gesignaleerd door Nielsen en lijkt zich nu verder door te zetten.
Laatste nieuws
-
Doorbraak voor alcoholvrije wijnproductie in Italië | 23 jun 2025
-
Wijnbedrijven zetten in op hulp van zangvogels | 20 jun 2025
-
Spadel overschrijdt 1 miljard liter | 19 jun 2025
-
Didier Chopin voor de rechter wegens verkoop van nepchampagne | 18 jun 2025
-
Belgen drinken minder bier | 17 jun 2025
-
Bart Vunderink beloond met Magister Vini titel | 16 jun 2025
-
Franse Senaat maakt korte metten met verlaten wijngaarden | 13 jun 2025