Zou het plaatsen van afschrikwekkende foto’s op suikerzoete frisdrank kunnen helpen om zwaarlijvigheid aan te pakken? De Universiteit van North Carolina deed er onderzoek naar.
Voor het veldexperiment werd een mini-supermarkt nagebouwd, waar ouders van kinderen tussen de 2 en 12 jaar hun boodschappen konden doen. Zij werden opgedeeld in twee groepen en kregen de opdracht om één drankje en één tussendoortje voor hun kind te kiezen. De eerste groep vond gewone verpakkingen in het schap, de tweede groep zag sappen en frisdranken met onsmakelijke foto’s van lichamelijke aandoeningen veroorzaakt door diabetes en orgaanafwijkingen door bovenmatige suikerconsumptie. En het bleek inderdaad dat een deel van de 325 klanten daar gevoelig voor was. In de gewone groep kocht 45% van de ouders een suikerhoudende drank voor hun kind, in de tweede groep deed 28% dat.
Laatste nieuws
-
Rioja is tevreden | 17 mei 2022
-
Top sommeliers strijden om felbegeerde titel | 16 mei 2022
-
Volume Griekenland beter dan voorspeld | 13 mei 2022
-
Monstertocht langs alle Schotse stokerijen | 12 mei 2022
-
Liefde Spaanse bubbel neemt toe | 11 mei 2022
-
Akkoord over cao Gall & Gall | 10 mei 2022
-
Eurovisie-bubbel | 09 mei 2022