Zou het plaatsen van afschrikwekkende foto’s op suikerzoete frisdrank kunnen helpen om zwaarlijvigheid aan te pakken? De Universiteit van North Carolina deed er onderzoek naar.
Voor het veldexperiment werd een mini-supermarkt nagebouwd, waar ouders van kinderen tussen de 2 en 12 jaar hun boodschappen konden doen. Zij werden opgedeeld in twee groepen en kregen de opdracht om één drankje en één tussendoortje voor hun kind te kiezen. De eerste groep vond gewone verpakkingen in het schap, de tweede groep zag sappen en frisdranken met onsmakelijke foto’s van lichamelijke aandoeningen veroorzaakt door diabetes en orgaanafwijkingen door bovenmatige suikerconsumptie. En het bleek inderdaad dat een deel van de 325 klanten daar gevoelig voor was. In de gewone groep kocht 45% van de ouders een suikerhoudende drank voor hun kind, in de tweede groep deed 28% dat.
Laatste nieuws
-
Leeg vaatje voor de directie | 01 feb 2023
-
Geurtsen blijft Hofleverancier | 31 jan 2023
-
Whiskeytoerisme nog niet op oude niveau | 30 jan 2023
-
Minder wijn voor Spanje | 27 jan 2023
-
Nederlander drinkt zijn biertje weer net zo lief in de kroeg | 26 jan 2023
-
Gironde vraagt opnieuw aandacht voor penibele situatie | 25 jan 2023
-
Cognac boekt prima omzet | 24 jan 2023