SPANJE – Toeristen die in Spanje hun vakantie vieren, tonen een toenemende interesse in de productie en geschiedenis van wijn. Volgens de vereniging van Spaanse wijnsteden ACEVIN behaalde het wijntoerisme in 2018 een omzet van bijna 81 miljoen euro. Het aantal bezoeken aan wijnkelders en wijnmuseum steeg met ruim 20% ten opzichte van het jaar daarvoor. Wijnhuizen vragen gemiddeld een tientje voor een bezoek, weet de ACEVIN, die de statistieken al elf jaar lang bijhoudt. In musea ligt de entreeprijs een stuk lager, op zo’n 4 euro. De wijnroutes van Jerez en Penedès zijn het populairst met samen meer dan 100.000 bezoekers.
Laatste nieuws
-
Chileense wijnexport gedaald | 03 feb 2023
-
Grote zorgen bij Franse wijnindustrie over glastekort | 02 feb 2023
-
Leeg vaatje voor de directie | 01 feb 2023
-
Geurtsen blijft Hofleverancier | 31 jan 2023
-
Whiskeytoerisme nog niet op oude niveau | 30 jan 2023
-
Minder wijn voor Spanje | 27 jan 2023
-
Nederlander drinkt zijn biertje weer net zo lief in de kroeg | 26 jan 2023