RUSLAND – Brouwers springen in op een opvallende ontwikkeling in Rusland: de toenemende populariteit van alcoholvrij bier. Vorig jaar steeg de verkoop van het 0.0-bier met 12%, meldt marktonderzoeksbureau Nielsen. Voor de brouwers is dit segment nog grotendeels onontgonnen gebied in Rusland, maar daar gaat nu verandering in komen. AB InBev wil haar alcoholvrije varianten extra promoten. Het WK voetbal, volgend jaar in Rusland, is daar bij uitstek de perfecte gelegenheid voor aangezien de biergigant dan het exclusieve recht heeft op de bierverkoop in de stadions. Maar ook de Russische afdeling van Carlsberg, Baltika, gaat meer inzetten op het alcoholvrije bier. Dat de Russen hun vodka aan de kant schuiven, wordt gezien als een succes van de overheid die de afgelopen jaren veel maatregelen heeft genomen om het sterke-drankgebruik terug te dringen.
Laatste nieuws
-
Veiling The Epicurean’s Atlas | 01 dec 2023
-
Staking Chivas Brothers gaat door | 30 nov 2023
-
Brussels Beer Challenge | 29 nov 2023
-
Ook in Groningen geen reclame op alcohol in de openbare ruimte | 28 nov 2023
-
Geen tweede verhoging accijns in Verenigd Koninkrijk | 27 nov 2023
-
Hoofdpijn voor Chivas Brothers | 24 nov 2023
-
Valse bommelding | 23 nov 2023