NOORD-SCHARWOUDE – De Geniet & Geef-actie heeft dit jaar een recordbedrag opgehaald. Ruim 122.000 euro gaat er naar KiKa, dankzij door Brouwerij ’t IJ gefabriceerd bier. De Amsterdamse brouwerij maakte tweemaal 78 hectoliter bier, verwijzend naar het percentage kinderen dat op dit moment geneest van kanker. Het brouwsel werd verkocht in Mitra slijterijen, bij Albert Heijn en in ruim 180 horecagelegenheden op de tap. De gehele opbrengst gaat naar KiKa (Kinderen Kankervrij) en wordt aangewend voor vernieuwend onderzoek en andere activiteiten op het gebied van kinderkanker. Sinds de start in 2012 heeft Geniet & Geef nu meer dan 5 ton opgebracht.
Laatste nieuws
-
Topwijnen gestolen in Toscane | 27 mrt 2025
-
Dutch Beer Challenge | 26 mrt 2025
-
Carlsberg nieuwe sponsor van UEFA | 25 mrt 2025
-
EU stelt extra importheffing op VS uit | 24 mrt 2025
-
Britse drempel voor alcoholvrij bier verhoogd | 21 mrt 2025
-
Limburgs Wijnbouwcongres 2025 | 20 mrt 2025
-
ProWein 2025 blijft toonaangevende internationale vakbeurs ondanks stevige concurrentie | 19 mrt 2025