NEW YORK – Amerika is al de tweede grootste afnemer van prosecco in de wereld. Na Engeland natuurlijk, waar de bruisende Italiaan al jaren nauwelijks is aan te slepen. Maar kennelijk kan het altijd nog beter. Ook al stijgt de verkoop elk jaar met 20%, het Prosecco DOC consortium ziet overzees nog meer groeipotentie en heeft om die reden een kantoor geopend in New York. Het verder veroveren van de Amerikaanse markt heeft topprioriteit gekregen voor de producenten. In geen enkel ander land wordt zoveel geïnvesteerd in promotie en educatie. Daarnaast is het belangrijk om ‘on the spot’ aanwezig te zijn om de naam en authenticiteit van prosecco beter te kunnen beschermen. Dat prosecco slechts uit een specifiek aangewezen deel van Italië komt, is in Amerika nog lang niet bij iedereen bekend. Het consortium opende vorig jaar haar eerste buitenlandse kantoor in China. Ook Duitsland krijgt zijn eigen ‘Casa Prosecco’.
Laatste nieuws
-
Heineken snijdt opnieuw in personeelsbestand | 15 okt 2025
-
Uncle Nearest overweegt verkoop van Cognac-bezittingen | 14 okt 2025
-
Een slokje op doktersadvies | 13 okt 2025
-
Van grand cru tot grandioze zwendel | 10 okt 2025
-
Kylie Minogue verrast met nieuwe rosé door wijnblunder | 08 okt 2025
-
Veiling vol topwhisky’s zet kansarme jongeren in hun kracht | 07 okt 2025
-
Druivendieven slaan toe in Duitse wijngaard | 06 okt 2025