Een recente sponsorovereenkomst in het Franse voetbal heeft geleid tot grote verontwaardiging onder fans van Olympique Marseille. Een bekend drankmerk, dat zijn oorsprong vindt in Marseille, heeft een sponsorcontract van vier jaar getekend met Paris Saint-Germain (PSG), de aartsrivaal van de club uit de Zuid-Franse havenstad. Deze samenwerking wordt door de aanhangers van Marseille gezien als een ernstige vorm van verraad.
In reactie op deze deal hebben boze supporters van Olympique Marseille opgeroepen tot een algehele boycot van de producten van het drankmerk. Op sociale media worden hashtags zoals #boycottpernodricard en #RicardmadeinQatar volop gedeeld om de protestactie kracht bij te zetten. De onvrede reikt zelfs tot in het stadion, waar enkele fans al bezig zijn met het schrijven van een lied dat gericht is tegen de nieuwe sponsor van PSG. De spanningen tussen beide clubs beloven de komende weken verder op te lopen, zeker nu de confrontatie tussen Marseille en PSG in de Ligue 1 op 27 oktober steeds dichterbij komt.