AMSTERDAM – Nog geen maand geleden stond de bierwereld op z’n kop toen brouwerij Huyghe in het Oost-Vlaamse Melle dreigde juridische stappen te ondernemen tegen de Amsterdamse bierbrouwerij Pampus. De naam zou te veel lijken op het door de Belgen gevoerde biermerk Campus. Met de lancering van een aangepast logo, een nieuwe huisstijl én een nieuwe naam komt de Mokumse brouwer ijzersterk terug. Pampus gaat voortaan door het leven als Pontus Brewing. Eigenaar Nando Servais liet zich niet van de wijs brengen door de Belgen en besloot de strijd niet voor de rechter uit te willen vechten. Pontus ligt dicht bij de oude, bekende merknaam, maar is toch net even anders. Bovendien lijkt het in de verste verte niet meer op het Vlaamse biermerk. Huyghe kan dus tevreden zijn. Het oude logo van Pampus verwees al naar de zee en de nieuwe naam sluit daar mooi bij, aangezien Pontus een zeegod uit de Griekse mythologie is. De brouwerij brengt verschillende speciaalbieren op de markt, waaronder de Lighthouse (saison) en de Gigantic Sailor (double IPA).
Laatste nieuws
-
Hout met karakter tilt Priorat-wijnen naar nieuw niveau | 12 nov 2025
-
Tuk-tukdief ontloopt langere celstraf na teruggave deel gestolen wijn | 11 nov 2025
-
ProWein zet in op slimmer en meer evenwicht | 10 nov 2025
-
Iedereen doet het weleens, de een meer dan de ander | 07 nov 2025
-
Zeldzame Lafite-wijnen onder de hamer bij Sotheby’s | 06 nov 2025
-
Wijntoerisme stevige pijler van wijnbedrijven | 05 nov 2025
-
Zien drinken doet drinken | 04 nov 2025
