NIJMEGEN – In Schotland en Engeland is het aantal nieuw opgerichte whisky-, gin- en jeneverstokerijen niet bij te benen, maar deze debutant komt uit Nederland: Anima. De distilleerderij opent op 6 oktober officieel haar deuren in Nijmegen. Bijzonder is dat het bedrijf restbier gebruikt als basis voor haar whisky, gin en jenever. Het bijproduct is afkomstig van stadsgenoot Brouwerij de Hemel. In de gangbare industrie wordt dit restant normaal gesproken weggegooid, maar bij De Hemel maakten ze gedistilleerde dranken van het overtollige bier. Als ‘broertje’ van de brouwerij gaat Anima de dranken nu beter in de markt zetten. Het bedrijf gaat vier verschillende dranken produceren: gin, jenever en whisky die drie en vijf jaar heeft gerijpt. De eerste whisky kwam vorige week uit het vat.
Laatste nieuws
-
Bacardi 100% eigenaar van Teeling | 26 jun 2026
-
Piraten en rum | 24 jun 2026
-
Rosé laat zich niet in één stijl vangen | 23 jun 2026
-
Eerste pauselijke wijn oogst levert 5.000 flessen op | 22 jun 2026
-
Bijna half miljoen euro aan bourbon gestolen | 19 jun 2026
-
Slechte bereikbaarheid zet Schotse whiskysector onder druk | 18 jun 2026
-
Super El Niño dreigt wereldwijde impact te krijgen | 17 jun 2026
