OOSTENRIJK – Wijn uit Oostenrijk gaat goed. In waarde was 2018 een topjaar voor de export. En de komende jaren worden ook uitstekend, voorspelt de voorzitter van het Oostenrijkse wijnpromotiebureau, Willi Klinger. In 2019 zal de uitvoer naar schatting met 6% groeien naar een waarde van 180 miljoen euro. Over vijf jaar is de 227 miljoen euro bereikt, denkt Klinger, die sprak op de tweejaarlijkse wijntop in Wenen. De kwaliteit van de wijnen is steeds beter geworden, met wrange dank aan de grote wijnfraudezaak in 1985, toen het antivriesmiddel glycol werd aangetroffen in zoete wijn. Dat leidde tot een dieptepunt in de export. Met strenge wetgeving krabbelde Oostenrijk op en kwam, aldus Klinger, sterker terug dan ooit.
Laatste nieuws
-
Bacardi 100% eigenaar van Teeling | 26 jun 2026
-
Piraten en rum | 24 jun 2026
-
Rosé laat zich niet in één stijl vangen | 23 jun 2026
-
Eerste pauselijke wijn oogst levert 5.000 flessen op | 22 jun 2026
-
Bijna half miljoen euro aan bourbon gestolen | 19 jun 2026
-
Slechte bereikbaarheid zet Schotse whiskysector onder druk | 18 jun 2026
-
Super El Niño dreigt wereldwijde impact te krijgen | 17 jun 2026
