OLDENZAAL – Namens Zijne Majesteit Koning Willem-Alexander heeft de commissaris van de Koning in de provincie Overijssel, de heer Andries Heidema, gisteravond het predicaat ‘Koninklijk’ uitgereikt aan Hans Olde Monnikhof, directeur en eigenaar van De Monnik Dranken. Alleen de koning kan het predicaat toekennen. Het betekent dat de organisatie het predicaat Koninklijk mag toevoegen aan de naam en de koninklijke kroon in het logo mag opnemen. De Monnik bestaat dit jaar honderd jaar en dat is een van de voorwaarden om de onderscheiding te kunnen ontvangen. Maar er is meer voor nodig. Zo moet de onderneming op zijn gebied in Nederland een zeer vooraanstaande plaats innemen. Hierbij wordt rekening gehouden met de grootte van het bedrijf, het aantal werknemers en de omzet. Bovendien dient de bedrijfsvoering onberispelijk te zijn en moeten het bedrijf en zijn leden van de directie te goede naam en faam bekend staan én van onbesproken gedrag zijn. Na de viering van het jubileum in oktober maakt het predicaat ‘Koninklijk’ de cirkel rond, vertelt Hans Olde Monnikhof. Zoon Luuk, commercieel directeur, voegt daar aan toe: “Deze geweldige erkenning is een blijk van waardering voor eenieder die zich inzet of heeft ingezet voor het bedrijf. Uiteraard geeft ons dit ook heel veel energie om de toekomst samen met onze stakeholders op een goede en doordachte wijze vorm te geven.”
Laatste nieuws
-
Glenrothes lanceert zijn oudste whisky ooit | 28 mrt 2025
-
Topwijnen gestolen in Toscane | 27 mrt 2025
-
Dutch Beer Challenge | 26 mrt 2025
-
Carlsberg nieuwe sponsor van UEFA | 25 mrt 2025
-
EU stelt extra importheffing op VS uit | 24 mrt 2025
-
Britse drempel voor alcoholvrij bier verhoogd | 21 mrt 2025
-
Limburgs Wijnbouwcongres 2025 | 20 mrt 2025