Om oneerlijke concurrentie tegen te gaan, heeft de VS importheffingen ingesteld die op kunnen lopen tot maar liefst 218,15% op wijnflessen uit met name China, Chili en Mexico. De VS is in januari van dit jaar een grootschalig antidumpingonderzoek gestart. De producenten die meewerken aan het onderzoek krijgen lagere heffingen. Acht Chinese fabrikanten kregen in mei van dit jaar al te maken met heffingen van ruim 200%. De VS verdenkt de Chinese overheid ervan dat die subsidies verstrekt aan de Chinese flessenproducenten, zodat zij tegen lage prijzen de flessen kunnen exporteren naar de VS.
Laatste nieuws
-
Marathon du Médoc viert 40 jaar met een flinke dosis jaren 80 | 05 jun 2026
-
Château Lascombes kiest voor eigen koers met nieuwe topcuvée | 04 jun 2026
-
Chateau Musar blijft wijn maken ondanks oorlogsdreiging | 03 jun 2026
-
Oud Chinees bier onthult verrassend brouwvakmanschap | 02 jun 2026
-
Wat hebben golf en whisky met elkaar gemeen? | 29 mei 2026
-
Gestolen topbourgognes duiken na maanden weer op | 28 mei 2026
-
Lafite zet Bordeaux-campagne in beweging | 27 mei 2026
