GROOT-BRITTANNIË – In ons land blijven de terrassen toch nog gesloten, maar in Groot-Brittannië mogen ze vanaf vandaag weer open. De Britten zullen hun herwonnen vrijheid niet gebruiken om het massaal op een zuipen te zetten. Dat zegt de Portman Group, die hier onderzoek naar heeft laten doen. Deze organisatie, bestaande uit vertegenwoordigers van de drankenindustrie, zet zich in voor verantwoord drankgebruik. De gedachte dat mensen na de lockdown helemaal ‘losgaan’ met alcohol, wordt niet bevestigd in hun enquête. De resultaten wijzen juist op voorzichtiger gedrag. Bijna een kwart van de Britten zegt dat ze straks minder naar de pub zullen gaan en 15% geeft aan dat ze ook minder zullen drinken. Driekwart houdt het op ongeveer evenveel. De Portman Group zegt ook dat mensen het afgelopen jaar niet meer zijn gaan drinken, maar dat een derde juist is gaan minderen. Nu het vanaf vandaag weer in stapjes mag, doen de meeste pubgangers dat vooral om vrienden te ontmoeten en niet om te kunnen drinken. Terugkeer naar de normale activiteiten werd ook door veel Britten genoemd als reden om weer een kroeg te bezoeken. Het is de bedoeling dat de pubs op 17 mei weer helemaal open mogen.
Laatste nieuws
-
Piraten en rum | 24 jun 2026
-
Rosé laat zich niet in één stijl vangen | 23 jun 2026
-
Eerste pauselijke wijn oogst levert 5.000 flessen op | 22 jun 2026
-
Bijna half miljoen euro aan bourbon gestolen | 19 jun 2026
-
Slechte bereikbaarheid zet Schotse whiskysector onder druk | 18 jun 2026
-
Super El Niño dreigt wereldwijde impact te krijgen | 17 jun 2026
-
Arbeidsomstandigheden krijgen hogere prioriteit in wijnsector | 16 jun 2026
