IERLAND – Diageo trekt 16 miljoen euro uit voor de uitbreiding van het Guinness Storehouse in Dublin. Sinds de opening in 2000 heeft de attractie bij de beroemde bierbrouwerij al bijna 17 miljoen bezoekers getrokken. In 2015 was het museum zelfs populairder dan de Eiffeltoren. Goed voor de Ierse toeristische industrie dus. De nieuwe plannen omvatten onder meer een drie verdiepingen tellend gebouw voor het rijke archief van Guinness, dat al bijna 260 jaar bestaat. Daarnaast krijgt de zogeheten Gravity Bar een tweelingbroertje. Van hieruit hebben bezoekers een prachtig uitzicht over de stad, 360° rond. Na de verbouwing kan de panorama-bar maar liefst vijfhonderd mensen kwijt. Gedurende de werkzaamheden, die volgend jaar van start gaan, blijft het museum open voor publiek. In 2019 moet alles gereed zijn. Diageo meldde vorige week dat ook de bezoekerscentra van de verschillende whisky-distilleerderijen veel succes boeken. Vorig jaar trokken de twaalf locaties 7% meer bezoekers.
Foto: Mike Barry
Laatste nieuws
-
UK zwicht voor VS druk | 11 jul 2025
-
Azië biedt fijne wijnen een kans | 10 jul 2025
-
NIX18-pilot 3x beter dan gemiddeld | 09 jul 2025
-
Biertrends… maar kloppen ze wel? | 08 jul 2025
-
Nieuwe afslanktrend zet drankgebruik op dieet | 07 jul 2025
-
Ardgowan Distillery komt na 100 met haar eerste whiskyvaten | 04 jul 2025
-
Britse vodka van aardappel tot terroir | 03 jul 2025