GROOT-BRITTANNIË – Gin met een smaakje heeft een groep consumenten aangetrokken die voorheen niet of nauwelijks naar de drank omkeek. Dat zegt marktonderzoeker Kantar op basis van onderzoek. De categorie gin zag de verkoop in de Britse winkels in het afgelopen jaar verdriedubbelen. Vooral consumenten onder de 35 jaar kopen flavoured gin, voor specifieke momenten. Bijvoorbeeld als zij samen met vrienden zijn. Dat is anders dan de liefhebber van reguliere gin, die drinkt ter ontspanning of thuis voor de buis. Nog een verschil is dat deze gin niet met tonic in een mix belandt, maar met limonade. De WSTA (Wine and Spirit Trade Association) laat weten te werken aan een officiële definitie voor flavoured gin met bijbehorende regels, om de betere soorten duidelijk te kunnen herkennen.
Laatste nieuws
-
Duitse biercultuur vernieuwt om bij te blijven | 14 jul 2025
-
UK zwicht voor VS druk | 11 jul 2025
-
Azië biedt fijne wijnen een kans | 10 jul 2025
-
NIX18-pilot 3x beter dan gemiddeld | 09 jul 2025
-
Biertrends… maar kloppen ze wel? | 08 jul 2025
-
Nieuwe afslanktrend zet drankgebruik op dieet | 07 jul 2025
-
Ardgowan Distillery komt na 100 met haar eerste whiskyvaten | 04 jul 2025