CALIFORNIË – De komende twee, drie jaar zullen wijnbedrijven in Californië nog de gevolgen ondervinden van de branden die de regio in 2020 troffen. Als je alle factoren bij elkaar optelt, dan zal deze ramp de wijnindustrie naar schatting 3,7 miljard dollar kosten, wat omgerekend neerkomt op ruim 3 miljard euro. Dat heeft marktonderzoeksbureau BW166 in samenwerking met het California Wine Institute becijferd. Het gaat om directe schade, verlies van druiven en gemiste omzet. Daar hoort dus ook de toekomstige verkoop bij. Analist Jon Moramarco legde van de week uit dat het belangrijk is om de financiële impact in kaart te brengen, ook al gaat het om schattingen. Het toont namelijk aan hoe belangrijk het is om studie te doen naar het verkleinen van de effecten op de wijn, zoals smoke taint. De Universiteit van Californië heeft de komende vijf jaar zo’n 10 miljoen dollar nodig om haar onderzoeksproject uit te kunnen voeren.
Laatste nieuws
-
Franse Senaat maakt korte metten met verlaten wijngaarden | 13 jun 2025
-
Beyoncé en SirDavis whiskey samen op wereldtournee | 12 jun 2025
-
Wijnvaten krijgen tweede leven | 11 jun 2025
-
The Macallan krijgt fris nieuw jasje | 10 jun 2025
-
Jägermeister opent nieuwe productieruimte na miljoeneninvestering | 09 jun 2025
-
Rémy Cointreau schrapt doelen door onzekerheden | 06 jun 2025
-
Saudi-Arabië ontkent versoepeling alcoholverbod | 05 jun 2025