CALIFORNIË – De komende twee, drie jaar zullen wijnbedrijven in Californië nog de gevolgen ondervinden van de branden die de regio in 2020 troffen. Als je alle factoren bij elkaar optelt, dan zal deze ramp de wijnindustrie naar schatting 3,7 miljard dollar kosten, wat omgerekend neerkomt op ruim 3 miljard euro. Dat heeft marktonderzoeksbureau BW166 in samenwerking met het California Wine Institute becijferd. Het gaat om directe schade, verlies van druiven en gemiste omzet. Daar hoort dus ook de toekomstige verkoop bij. Analist Jon Moramarco legde van de week uit dat het belangrijk is om de financiële impact in kaart te brengen, ook al gaat het om schattingen. Het toont namelijk aan hoe belangrijk het is om studie te doen naar het verkleinen van de effecten op de wijn, zoals smoke taint. De Universiteit van Californië heeft de komende vijf jaar zo’n 10 miljoen dollar nodig om haar onderzoeksproject uit te kunnen voeren.
Laatste nieuws
-
Duitse biercultuur vernieuwt om bij te blijven | 14 jul 2025
-
UK zwicht voor VS druk | 11 jul 2025
-
Azië biedt fijne wijnen een kans | 10 jul 2025
-
NIX18-pilot 3x beter dan gemiddeld | 09 jul 2025
-
Biertrends… maar kloppen ze wel? | 08 jul 2025
-
Nieuwe afslanktrend zet drankgebruik op dieet | 07 jul 2025
-
Ardgowan Distillery komt na 100 met haar eerste whiskyvaten | 04 jul 2025