De Europese Commissie heeft besloten om de extra importheffingen op Amerikaanse goederen (waaronder whisky) met 50% niet in te laten gaan op 1 april a.s. maar, naar verwachting, op 13 april. Zo komt er extra tijd vrij voor extra onderhandelingen met de VS en kan er ook overlegd worden met de eigen Europese lidstaten. Tijd die hard nodig is om de tegenmaatregel van de VS (200% importheffing op wijn en bier uit Europa) van de baan te krijgen, omdat deze de Europese drankensector hard zal raken.
Laatste nieuws
-
Marathon du Médoc viert 40 jaar met een flinke dosis jaren 80 | 05 jun 2026
-
Château Lascombes kiest voor eigen koers met nieuwe topcuvée | 04 jun 2026
-
Chateau Musar blijft wijn maken ondanks oorlogsdreiging | 03 jun 2026
-
Oud Chinees bier onthult verrassend brouwvakmanschap | 02 jun 2026
-
Wat hebben golf en whisky met elkaar gemeen? | 29 mei 2026
-
Gestolen topbourgognes duiken na maanden weer op | 28 mei 2026
-
Lafite zet Bordeaux-campagne in beweging | 27 mei 2026
