CALIFORNIË – Wijnproducenten in Napa Valley zien de toekomst zonnig in; 85% van de wijnbedrijven verwacht de komende twaalf maanden meer omzet te genereren. Dat blijkt uit een enquête van onder meer het Wine Business Institute onder zowel kleine als grote wijnmakerijen. Investeren in het DTC-kanaal, in marketing en de ontwikkeling van nieuw aanbod zijn manieren om de omzet te verhogen en daar hebben de respondenten alle vertrouwen in. Het is niet alleen goud wat er blinkt; problemen waar de industrie tegenaan loopt zijn vooral het gebrek aan mankracht, hogere arbeidskosten en regelgeving. En natuurlijk hebben ze ook zo hun zorgen over het transport en de toelevering. Bovendien meldt 39% dat de voorraad uit evenwicht is. Dat komt deels door schade van de natuurbranden, maar ook door een kleinere oogst in 2021.
Laatste nieuws
-
Topwijnen gestolen in Toscane | 27 mrt 2025
-
Dutch Beer Challenge | 26 mrt 2025
-
Carlsberg nieuwe sponsor van UEFA | 25 mrt 2025
-
EU stelt extra importheffing op VS uit | 24 mrt 2025
-
Britse drempel voor alcoholvrij bier verhoogd | 21 mrt 2025
-
Limburgs Wijnbouwcongres 2025 | 20 mrt 2025
-
ProWein 2025 blijft toonaangevende internationale vakbeurs ondanks stevige concurrentie | 19 mrt 2025