DUITSLAND – De nationale wijnmarkt in Duitsland zit in de lift. Dat blijkt uit een onlangs uitgegeven rapport van Wine Intelligence. Ook bij onze oosterburen is wijn drinken onderdeel van de lifestyle geworden. De Duitse consument hecht veel waarde aan zijn wijntje; zo’n 40% noemt het drinken daarvan een belangrijk onderdeel van zijn levenswijze. De herkomst van de wijn speelt een steeds belangrijkere rol. Meer dan voorheen laten consumenten dit meespelen in hun keuze voor een bepaalde soort. De toenemende populariteit van lokale producten – een trend die ook in Nederland zichtbaar is – vertaalt zich naar de keuze voor een specifieke wijn: Duitsers willen tegenwoordig graag een wijn uit eigen omgeving. Behalve de regio, is ook de prijs een belangrijke afweging. Men wil de beste drank voor een zo laag mogelijke prijs, zo blijkt uit het onderzoek. Waar traditionele wijnlanden als Italië al jaren te maken hebben met dalende wijnconsumptie onder de eigen bevolking, is deze in Duitsland stabiel.
Laatste nieuws
-
Staking Chivas Brothers gaat door | 30 nov 2023
-
Brussels Beer Challenge | 29 nov 2023
-
Ook in Groningen geen reclame op alcohol in de openbare ruimte | 28 nov 2023
-
Geen tweede verhoging accijns in Verenigd Koninkrijk | 27 nov 2023
-
Hoofdpijn voor Chivas Brothers | 24 nov 2023
-
Valse bommelding | 23 nov 2023
-
Marktspiegel | 22 nov 2023