VERENIGDE STATEN – Amerikaanse brouwers moeten in hun reclame-uitingen duidelijk onderscheid maken tussen alcoholvrij bier en bier met alcohol. Dat heeft het Beer Institute bepaald. De handelsorganisatie heeft de Reclame- en Marketingcode begin deze week aangepast omdat het aantal innovatieve producten de laatste jaren hard is gegroeid. De code is een vorm van zelfregulering van de brouwers. Daarin is nu opgenomen dat reclame- en marketingmateriaal voor alcoholische producten duidelijk moet verschillen van de alcoholvrije variant, zodat de consument niet in verwarring raakt. Ook mogen de twee varianten niet samen in één advertentie, display en verpakking zitten. Een duidelijk onderscheid helpt de consument om weloverwogen keuzes te maken en verantwoord te consumeren, aldus het Beer Institute. Ondertussen heeft een collectief van groothandelaren zijn bezorgdheid geuit over de lancering van alcoholische producten door grote frisdrankconcerns als Coca Cola en PepsiCo. 22 groothandelsbedrijven uit zeventien staten stuurden een vijf pagina’s tellende brief naar het Alcohol and Tobacco Tax and Trade Bureau en de Amerikaanse minister van Financiën. Zij vinden het niet kies dat de blikjes ready-to-drink met alcohol in hetzelfde schap staan als de blikjes zonder alcohol, soms zelfs naast speelgoed, sapjes en water met een smaakje.
Laatste nieuws
-
Franse Senaat maakt korte metten met verlaten wijngaarden | 13 jun 2025
-
Beyoncé en SirDavis whiskey samen op wereldtournee | 12 jun 2025
-
Wijnvaten krijgen tweede leven | 11 jun 2025
-
The Macallan krijgt fris nieuw jasje | 10 jun 2025
-
Jägermeister opent nieuwe productieruimte na miljoeneninvestering | 09 jun 2025
-
Rémy Cointreau schrapt doelen door onzekerheden | 06 jun 2025
-
Saudi-Arabië ontkent versoepeling alcoholverbod | 05 jun 2025