Wijn is in. Wijn is hot. En dan met name om het te stelen. Dieven hebben het de laatste tijd vooral gemunt op dure wijn- en champagnemerken, zo lijkt het. Zo werd er eerder dit jaar voor ruim 645.000 euro aan wijnen uit de Bordeaux en Bourgogne gestolen bij een wijnhandelaar in Californië. En dan was er natuurlijk nog ‘de wijnoverval van de eeuw’, waarbij een vrouw met haar vriend, voor bijna 1,6 miljoen euro aan wijn wisten te ontvreemden uit de kelder van het Spaanse restaurant El Atrio (bekroond met een Michelin ster). Het setje werd overigens maanden later in Kroatië aangehouden en zijn inmiddels berecht met een gevangenisstraf van vier en een half jaar. Afgelopen zaterdag was het weer raak, zo meldt Drinks Business. Uit een loods van een distributiebedrijf in Frankrijk werd er voor ruim 600.000 euro aan flessen van een duur champagnemerk gestolen uit een loods van een distributiebedrijf. Met twee gestolen vrachtwagens raasden de dieven over de A4 (de snelweg die Reims met Parijs verbindt), achtervolgd door de politie. De vrachtwagens werden uiteindelijk klemgereden, maar van de bestuurders ontbrak ieder spoor. Alle flessen waren – gelukkig zo vlak voor de feestdagen – nog wel heel.
Laatste nieuws
-
Bacardi 100% eigenaar van Teeling | 26 jun 2026
-
Piraten en rum | 24 jun 2026
-
Rosé laat zich niet in één stijl vangen | 23 jun 2026
-
Eerste pauselijke wijn oogst levert 5.000 flessen op | 22 jun 2026
-
Bijna half miljoen euro aan bourbon gestolen | 19 jun 2026
-
Slechte bereikbaarheid zet Schotse whiskysector onder druk | 18 jun 2026
-
Super El Niño dreigt wereldwijde impact te krijgen | 17 jun 2026
